https://spnfa.ir/20211031/وزارت-صمت-برای-تنظیم-بازار-کالاهای-اساسی-چه-برنامه-ای-دارد-8422617.html
وزارت صمت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی چه برنامه ای دارد؟
وزارت صمت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی چه برنامه ای دارد؟
اسپوتنیک ایران
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اطلاع داد که ابزارها و سیاست های تنظیم بازار از تولید تا توزیع با مدیریت هوشمند انجام می شود. 31.10.2021, اسپوتنیک ایران
2021-10-31T09:40+0330
2021-10-31T09:40+0330
2021-10-31T09:32+0330
اقتصادی
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e5/09/1d/8322486_0:0:3013:1696_1920x0_80_0_0_ca8ed2419d80b272172ced67b98a7c04.jpg
به گزارش اسپوتنیک، صدیف بیکزاده در مصاحبه ای با شبکه خبر ایران گفت: ابزارها و سیاستهای تنظیم بازار از بخش پولی و مالی گرفته تا کالاهای نهایی ومصرفی شکل هوشمند به خود گرفته است. تغییرات در یکی دو ماه اخیر علاوه بر تغییرات مدیریتی، تغییرات ساختاری را هم شامل میشود.بیک زاده خاطر نشان کرد: کارگروههایی در ساختار تشکیل شده است و سیاستها و تنظیم بازار از تولید تا توزیع شکل جدیدی به خود گرفته است. برنامه ریزی تولید، تنظیم تا نظارت در واقع زنجیره کامل در برنامه جدید تحت پوشش است. اصلاح نظام قیمت گذاری و کنترلهای پیشینی و پسینی در برنامه جدید دنبال میشود.وی در ادامه توضیح داد: سعی میشود قیمتها با توجه به اهمیت کالاها بر اساس کمترین دخالت تعیین شود. دستورالعمل جدید با مطالعات میدانی انجام شده است و سعی میشود به صورت سیستمی کنترل و نظارت شود.سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت بیان داشت: تمام تولید کنندگان و اصناف با سیستم هوشمند در دسترس هستند و هر گونه افزایش قیمت رصد میشود. حلقه اول یعنی تولید تا حلقه آخر یعنی توزیع به صورت هوشمند تحت نظارت بازرسها هستند.وی تاکید کرد: بحث خود تنظیمی و نظارت مردمی هم در این سامانه دیده شده است.
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e5/09/1d/8322486_183:0:2914:2048_1920x0_80_0_0_216774075c4dafc016025fd8ff2d81b2.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
اقتصادی, ایران
وزارت صمت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی چه برنامه ای دارد؟
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اطلاع داد که ابزارها و سیاست های تنظیم بازار از تولید تا توزیع با مدیریت هوشمند انجام می شود.
به گزارش اسپوتنیک، صدیف بیکزاده در مصاحبه ای با شبکه خبر ایران گفت: ابزارها و سیاستهای تنظیم بازار از بخش پولی و مالی گرفته تا
کالاهای نهایی ومصرفی شکل هوشمند به خود گرفته است. تغییرات در یکی دو ماه اخیر علاوه بر تغییرات مدیریتی، تغییرات ساختاری را هم شامل میشود.
بیک زاده خاطر نشان کرد: کارگروههایی در ساختار تشکیل شده است و سیاستها و تنظیم بازار از تولید تا توزیع شکل جدیدی به خود گرفته است. برنامه ریزی تولید، تنظیم تا نظارت در واقع زنجیره کامل در برنامه جدید تحت پوشش است. اصلاح نظام قیمت گذاری و کنترلهای پیشینی و پسینی در برنامه جدید دنبال میشود.
وی در ادامه توضیح داد: سعی میشود قیمتها با توجه به اهمیت کالاها بر اساس کمترین دخالت تعیین شود. دستورالعمل جدید با مطالعات میدانی انجام شده است و سعی میشود به صورت سیستمی کنترل و نظارت شود.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت بیان داشت: تمام تولید کنندگان و اصناف با سیستم هوشمند در دسترس هستند و هر گونه افزایش قیمت رصد میشود. حلقه اول یعنی تولید تا حلقه آخر یعنی توزیع به صورت هوشمند تحت نظارت بازرسها هستند.
وی تاکید کرد: بحث خود تنظیمی و نظارت مردمی هم در این سامانه دیده شده است.