ورود کمیسیون اصل نود به پرونده واردات کالاهای لوکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ورود کمیسیون اصل نود به پرونده واردات کالاهای لوکس
ورود کمیسیون اصل نود به پرونده واردات کالاهای لوکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع واردات کالاهای لوکس خبر داد و گفت: قرار شد جلسه‌ای در ستاد تنظیم بازار برای مدیریت امر واردات کالاهای لوکس برگزار شده و گزارش آن به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ایران، در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزار شد.
تخریب دیوار دانشگاه آزاد با لودر توسط نماینده مجلس نجف آباد +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
تخریب دیوار دانشگاه آزاد با لودر توسط نماینده مجلس نجف آباد +ویدئو، عکس
وی توضیح داد: با وجود کمبود ارز در کشور به واسطه کاهش درآمدهای صادراتی و تحریم‌ های متعدد متاسفانه طی سال‌ های گذشته شاهد این بوده‌ ایم که بخش قابل توجهی از ارز کشور به منظور واردات کالاهای لوکس از کشور خارج می‌شود. این موضوع علاوه بر کاهش حجم نقدینگی ارزی کشور به ترویج فرهنگ غلط استفاده از کالاهای لوکس نیز منجر می‌ شود به گونه‌ ای که برخی از متمولین در رقابت با یکدیگر به خرید این کالاها می‌ پردازند و این در حالی است که کشور در مواقعی برای تامین ارز کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی مردم با مشکل جدی روبه‌ رو بوده است.
وی ادامه داد: واردات کالاهای لوکس هرچند از طرف دولت حمایت نشود لکن به تبع واردات آن از سوی بخش خصوصی نیز منجر به خروج ارز می‌ گردد و این در حالی است که این میزان ارز نیاز زیر یک درصد از حجم بازار را در برخی از کالاها در بر می‌ گیرد. مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با هیات دولت در سال گذشته به آن اشاره کردند و به جلوگیری از واردات آن با لزوم مداخله دولت تاکید نمودند اما متاسفانه تا این تاریخ پس از قریب یک سال این امر محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور اصلاح طرز کار غلط دولت‌ های گذشته در حوزه واردات کالاهای لوکس در این جلسه نمایندگان عضو ضمن بیان دغدغه‌ های خود راهکارهایی برای اجرای منویات رهبری مطرح کردند و وزیر صمت نیز در خصوص عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب گزارشاتی را به اطلاع نمایندگان رساند و با عنایت به اشتراک نظر کمیسیون اصل ۹۰ و نظارت کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مقرر شد طی جلسه‌ ای در ستاد تنظیم بازار برای مدیریت امر واردات کالاهای لوکس تصمیمات مقتضی اتخاذ و گزارش آن به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала