بلینکن: آمریکا آماده هر اقدامی برای جلوگیری از حملات ایران است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: ایالات متحده آماده هرگونه اقدامی برای جلوگیری از حملات ایران به نیروهای آمریکایی است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با کانال تلویزیونی سی.بی.اس اعلام کرد: ایالات متحده آماده است تا از هر وسیله ای برای جلوگیری از حملات ایران یا گروه های مرتبط با تهران به نیروهای آمریکایی استفاده کند.
بلینکن در بازگشت هدفمند ایران به مذاکرات وین تردید دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
بلینکن در بازگشت "هدفمند" ایران به مذاکرات وین تردید دارد
به عنوان نمونه، گزارشگر تلویزیونی به حمله هواپیمای بدون سرنشین هفته گذشته به پایگاه نظامی آمریکا و ائتلاف غربی در شهر مرزی التنف سوریه اشاره کرد که آن را به ایران نسبت داد. از او پرسیده شد که آیا معتقد است تحریم های آمریکا می تواند مانع از حمله ایران به نیروهای آمریکایی شود؟
بلینکن پاسخ داد: رئیس‌ جمهور کاملاً آماده است تا هر زمان و در جایی که خودمان تصمیم بگیریم، با هر وسیله مناسب، هر اقدام موجهی را انجام دهد تا از دست کشیدن ایران یا گروه‌ هایی که به نمایندگی از او عمل می‌ کنند، جلوگیری کرده و اطمینان حاصل کند که این اقدامات را متوقف می‌ کنند.
روز جمعه، وزارت خزانه‌ داری آمریکا تحریم‌ های جدیدی را علیه چهار ایرانی و دو شرکت مستقر در ایران اعمال کرد که واشنگتن معتقد است از برنامه‌ های پهپادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت قابل توجهی کرده‌اند.
فهرست سیاه به معنای مسدود کردن دارایی ها در ایالات متحده و ممنوعیت شهروندان یا شرکت های آمریکایی از تجارت با افراد مرتبط است.
وزارت امور خارجه ایران گفت: تحریم های جدید آمریکا اعتبار واشنگتن را در موضوع بازگشت به توافق هسته ای تضعیف می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала