اردوغان: آمریکا دیگر کمک به تروریست های کرد در سوریه را متوقف می کند

© REUTERS / Brendan Smialowskiاردوغان: آمریکا دیگر کمک به تروریست های کرد در سوریه را متوقف می کند
اردوغان: آمریکا دیگر کمک به تروریست های کرد در سوریه را متوقف می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام نمود که آنکارا و واشنگتن بر تشدید تماس‌های وزارت خارجه و وزارتخانه‌های دفاع درباره مسائل سوریه توافق کردند و همچنین بر سر مسئله تروریست های کرد در سوریه به توافق رسیدند.
به گزارش اسپوتنیک ،رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده آمریکا کمک به سازمان های تروریستی کرد ممنوعه در ترکیه در سوریه را متوقف خواهد کرد.
 سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
انتقاد شدید دمشق از سیاست‌های رجب طیب اردوغان
رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در پایان نشست سران گروه 20 در رم اعلام نمود که  آمریکا دیگر کمک به تروریست های کرد در سوریه را متوقف می کند و این سخنرانی در کانال NTV پخش شد.
اردوغان همچنین گفت که ترکیه و ایالات متحده توافق کردند که تماس های وزارت خارجه و وزارت دفاع در مورد مسائل سوریه از جمله فعالیت این سازمان های کرد در سوریه را بیشتر کنند.
وی گفت: ما در جریان تماس‌های خود با شرکای آمریکایی خود در این نشست، از حمایت آنها از سازمان‌های تروریستی «حزب کارگران کردستان»، «نیروهای دفاع از خود» [کردهای سوریه] ابراز تأسف کردیم. گفتیم که این امر به روابط ما در ناتو آسیب می رساند، این امر همبستگی ما را تضعیف می کند. من مطمئن هستم که در آینده دیگر چنین حمایتی از سوی ایالات متحده وجود نخواهد داشت.
 
اردوغان در رابطه با موضوع خروج نظامیان ترکیه از افغانستان خاطرنشان کرد که آنکارا «با توجه به اتفاقات و شرایطی که در آنجا رخ داده باید این کار را انجام دهد». این موضوع در جریان مذاکرات با طرف آمریکایی در رم نیز مطرح شد:"راهی که ما ادامه خواهیم داد، ما و شرکایمان، به ویژه قطر، از رویدادهای بعدی مشخص خواهد شد. طالبان (گروه ممنوع در روسیه) اکنون از طریق سفارت ترکیه در افغانستان با ما مذاکره می کند. اردوغان گفت، اما اینکه چه نقشه راهی وجود خواهد داشت، چه اقداماتی در آینده انجام خواهیم داد، بستگی به پیشرفت اوضاع دارد. وی خاطرنشان کرد که آنکارا در این زمینه علاقه مند است که  بداند آیا طالبان در ایجاد نظامی موفق خواهد شد که همه افغان ها را متحد کند و حقوق زنان را در نظر بگیرد یا خیر!
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала