واکنش تهران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش تهران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
واکنش تهران به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
وزارت خارجه ایران: تحریم های جدید علیه ایران اعتبار آمریکا را در چارچوب توافق هسته ای تضعیف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش تحریم‌های جدید آمریکا علیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایران، ضمن محکوم کردن و مردود دانستن این اقدام، گفت: اعمال تحریم های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است.
روسیه فشار بر ایران را بی فایده می‌داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
روسیه فشار بر ایران را بی فایده می‌داند
وی گفت: دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می دهد، این پیام را ارسال می کند که واقعا قابل اعتماد نیست.
خطیب زاده افزود: دولتهای مختلف در این کشور نشان داده‌اند که تا چه میزان ناتوان از درک واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند. اینگونه اقدامات آمریکا در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ و تحریم های غیرقانونی و ظالمانه این کشور است و همانطور که تاکنون این سیاست هیچ یک از اهداف آمریکا را محقق نکرده است باز هم دستاوردی برای این کشور جز ناکامی ‌های جدیدی نخواهد داشت.
آخرین محدودیت‌های خزانه‌داری آمریکا چهار شهروند ایرانی و دو شرکت مستقر در کشور را تحت تأثیر قرار داده است که واشنگتن آنها را به حمایت از برنامه‌های پهپادی رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت می‌دهد. این محدودیت‌ها شامل یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی، عبدالله محرابی، محمد تهرانی شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала