فواید متناقض چای سبز

© Photo / Pixabay / Apple deng فواید متناقض چای سبز
فواید متناقض چای سبز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2021
اشتراک
مکانیسم تاثیر گذاری چای سبز بر روی بدن انسان پیچیده تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان مؤسسه فدرال فناوری شهر زوریخ در سوئیس متوجه این نکته شده و نتایج تحقیقات خود را در مجله Aging منتشر کردند.
بسیاری از کارشناسان فواید چای سبز را بارها تایید کرده اند: به عنوان مثال، این نوشیدنی حاوی مواد موسوم کاتچین ها است که روند پیری را کند می کند. تصور می شد که این مواد آنتی اکسیدانی هستند که از استرس اکسیداتیو در بدن که ناشی از رادیکال های آزاد تهاجمی اکسیژن است، پیشگیری کرده  و در نتیجه به جلوگیری از آسیب رسیده به سلول ها یا DNA کمک می کنند.
چای سبز سلاحی برای درمان سرطان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2018
چای سبز سلاحی برای درمان سرطان
با این حال، محققان زوریخی به دقت بررسی کرده اند که چگونه کاتچین ها بر روی کرم نماتد C. elegans عمل می کنند و به این نتیجه متناقض رسیده اند که ، پلی فنول های چای سبز به جای سرکوب استرس اکسیداتیو در ایجاد آن نقش دارند.
پروفسور مایکل ریستو، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشمندان توضیح داد: "اینها آنتی اکسیدان نیستند، بلکه پرواکسیدان هایی هستند که توانایی بدن برای دفاع از خود را مانند واکسن بهبود می بخشند."
به گفته پژوهشگران ، افزایش کوتاه مدت استرس اکسیداتیو به بدن اجازه می دهد تا با این فرآیند مضر سازگار شود و قابلیت های محافظتی سلول ها را افزایش دهد.
آزمایش‌ها نشان داده‌اند که کاتچین‌ها باعث افزایش طول عمر و بهبود وضعیت فیزیکی نماتدهای آزمایشی می‌شوند. نتیجه گیری دانشمندان را می توان به انسان نیز تعمیم داد زیرا فرآیندهای بیوشیمیایی اساسی که توسط آن موجودات زنده، رادیکال های آزاد اکسیژن را خنثی می کنند، عملاً در همه موجودات یکسان است. پروفسور مایکل ریستو نوشیدن چای سبز را توصیه می کند زیرا در چای سیاه، پرواکسیدان های مفید در اثر تخمیر از بین می روند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала