نماینده روسیه: روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۲ آغاز می شود

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده روسیه: روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۲ آغاز می شود
نماینده روسیه: روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۲ آغاز می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
یادداشت تفاهم مربوط به وظایف ایران برای ورود به سازمان همکاری شانگهای ممکن است در اجلاس این سازمان در سپتامبر سال ۲۰۲۲ در سمرقند امضاء شود.
به گزارش اسپوتنیک، بختیار حکیموف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگاران توضیح داد.
در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه در ماه سپتامبر روند ورود ایران به سازمان آغاز شد. در شهر دوشنبه نمایندگی در سازمان به ازبکستان واگذار شد و اجلاس بعدی سران عضو سازمان برای ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ در این کشور برگزار خواهد شد.
حکیموف در  حاشیه نشست هماهنگ کننده های ملی در تاشکند بیان داشت: « ما تصور می کنیم که در سمرقند در سال ۲۰۲۲ در ماه سپتامبر یادداشت تفاهم امضاء خواهد شد. این بدان معناست که ایران روند دقیق عضویت در سازمان همکاری شانگهای را شروع می کند.»
وی اطلاع داد که طرف ازبک به نمایندگی از سازمان همکاری شانگهای پیش نویس تفاهم نامه مربوط به وظایف ایران را مشخص می کند و این سند باید داخل سازمان به توافق برسد. حکیموف افزود: « طرف روس تایید کرده پیشنهاداتی را که همکاران مطرح کرده اند، مجددا بررسی می کند.»
وی افزود: « این یک روند دشوار است. هر دولت دیدگاه خاص خود را در مورد تعهدات علاوه بر وظایف ارائه شده توسط سند اصلی دارد.»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала