میرضیایف پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان

© Sputnik / Alexey Druzhinin  /  مراجعه به بانک تصاویر میرضیایف پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان
میرضیایف پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور فعلی این کشور تاکنون موفق به کسب ۸۰.۱ درصد آراء، برای آغاز دوره پنج ساله دوم ریاست جمهوری این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، شمارش نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان حاکی از پیروزی احتمالی شوکت میرضیایف رئیس جمهور فعلی اُزبکستان برای آغاز دوره پنج ساله دوم ریاست جمهوری این کشور است.
سفر هیات طالبان افغانستان به ازبکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2021
سفر هیات طالبان افغانستان به ازبکستان
بر اساس گزارش‌های اعلام شده از نتایج اولیه انتخابات ازبکستان توسط کمیسیون مرکزی انتخابات، رئیس جمهور فعلی این کشور تاکنون موفق به کسب ۸۰.۱ درصد آرا شده است.
میرضیایف در سال ۲۰۱۶ در پی مرگ ناگهانی اسلام کریموف رئیس جمهور سابق ازبکستان به این سمت رسید. وی از زمان رسیدن به قدرت، بسیاری از مقررات سختگیرانه دوران رئیس جمهور سابق ازبکستان را ملغی اعلام کرد.
لازم به ذکر است، انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان، روز یکشنبه با حضور پنج نامزد انتخاباتی انجام شد که میرضیایف از همان ابتدا، به لحاظ قدرت و جایگاه سیاسی در جامعه این کشور، از تمامی رقبای خود با اختلاف زیادی پیش بود.
بر اساس تأیید برخی رسانه‌های محلی، جمعیت ازبکستان بیش از ۳۵ میلیون نفر است که ۲۱ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۲۱ نفر آنها واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری بودند. هنوز مشخص نیست از این تعداد، چه میزان در انتخابات ریاست جمهور ازبکستان شرکت کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала