ایران: وضعیت شهروندان ایرانی در مرز بلاروس و لیتوانی را زیر نظر داریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: وضعیت شهروندان ایرانی در مرز بلاروس و لیتوانی را زیر نظر داریم
ایران: وضعیت شهروندان ایرانی در مرز بلاروس و لیتوانی را زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2021
اشتراک
وزارت خارجه ایران: مقامات ایرانی وضعیت ایرانیان در مرز بلاروس و لیتوانی را زیر نظر دارند.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت، تهران وضعیت 13 شهروند ایرانی را که در مرز بلاروس و لیتوانی گیر کرده اند از نزدیک پیگیری می کند.
خبرگزاری فارس به نقل از خطیب زاده نوشت: "در پی بیانیه وزارت امور خارجه، به سفارت ایران در بلاروس دستور داده شد که فوراً در این مورد اقدام کند ... سفارت بلافاصله با وزارت امور خارجه و سایر ادارات بلاروس تماس گرفت تا اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت هموطنان که درمرز گیر کرده‌اند بدست آورد."
خطیب زاده خاطرشان کرد: با توجه به اهمیت و فوریت موضوع، تلاش شده با افراد گرفتار ارتباط مستقیم برقرار شود که بر همین اساس علاوه بر تماس تلفنی سفیر با یکی از اتباع گرفتار‌شده، صبح امروز هیأتی از سفارت جهت رسیدگی به وضعیت اتباع  ایرانی و تمهید شرایط بازگرداندن آنها به میهن عازم منطقه مرزی بلاروس- لیتوانی شد که بر اساس گزارش های دریافتی هم اکنون در منطقه مرزی به سر می برد و در تعامل با مرزبانی منطقه ای، در تلاش است در اسرع وقت مشکلات هموطنان گرفتار را مرتفع کند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: سفارت کشورمان بطور مستمر در تماس با نهادهای ذیربط بلاروسی بوده و نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران از وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز را رسما به اطلاع طرف بلاروس رسانده است. ضمن آنکه این موضوع از طریق سفارت بلاروس در تهران نیز پیگیری شده است.
خطیب زاده در پایان عنوان کرد: اطمینان داریم دولت بلاروس در چارچوب روابط دوستانه تهران-مینسک همکاری لازم و کافی برای رفع مشکلات این اتباع ایرانی را خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала