پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان به روز رسانی می شود

© Sputnik / Vitaliy Ankovپایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان به روز رسانی می شود
پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان به روز رسانی می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
اشتراک
پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان با دریافت 30 تانک تی-72 ناوگان خودروهای نظامی خود را به روز می کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ یوگنی اخریمنکو، رئیس ستاد یگان، روز یکشنبه اعلام کرد: پایگاه 201 روسیه در تاجیکستان ناوگان خودروهای رزمی خود را به روز خواهد کرد و 30 تانک تی-72 ارتقا یافته را تا پایان سال دریافت می کند.
وی افزود: پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان اخیرا به خودروهای رزمی پیاده نظام جدید، موشک‌های موشک زمین به هوای قابل حمل مجهز به جستجوگرهای مادون قرمز، پرتابگرهای راکتی با برد بلندتر و قدرت بالاتر و موشک‌های ضد تانک هدایت شونده کورنت مجهز شده‌اند.
اخریمنکو درباره رزمایش اخیر ارتش روسیه در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان اشاره کرد و گفت، از این تجهیزات و ادوات استفاده شد.
رزمایش نظامی روسیه که طی شش روز اخیر در نزدیکی مرز تاجیکستان و افغانستان در حال برگزاری بود، روز شنبه (دیروز) به پایان رسید.
رسانه‌های محلی گزارش دادند که این رزمایش با هدف نشان دادن آمادگی روسیه برای محافظت از تاجیکستان در صورت وقوع حمله‌ای از جنوب و از خاک افغانستان توسط تروریست‌ها، طراحی شده بود.
در این رزمایش که توسط «سازمان پیمان امنیت جمعی» (CSTO) برگزار شد، بیش از 4 هزار نظامی و همچنین تانک، توپخانه و هواپیماهای تهاجمی شرکت داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала