گازپروم در صورت عدم پرداخت بدهی، عرضه گاز به مولداوی را متوقف می‌کند

© AFP 2023 / Eric Piermont گازپروم در صورت عدم پرداخت بدهی، عرضه گاز به مولداوی را متوقف می‌کند
گازپروم در صورت عدم پرداخت بدهی، عرضه گاز به مولداوی را متوقف می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
اشتراک
سخنگوی شرکت نفت‌وگاز "گازپروم" روسیه اعلام داشت که در صورت عدم پرداخت بدهی توسط مولداوی، این شرکت عرضه گاز به این کشور را متوقف می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی کوپریانوف، سخنگوی رسمی شرکت نفت‌وگاز "گازپروم" اظهار داشت: علت وضعیت دشوار عرضه گاز به مولداوی مقامات این جمهوری هستند، بدهی گاز عرضه شده 433 میلیون دلار است.
برنامه بین المللی کودکان گازپروم با شرکت کودکان بیش از 100 کشور رکورد جدید گینس را برقرار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2020
برنامه بین المللی کودکان "گازپروم" با شرکت کودکان بیش از 100 کشور رکورد جدید گینس را برقرار کرد
کوپریانوف تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت بسیار دشواری در زمینه تامین گاز روسیه به مولداوی ایجاد شده است. در این امر مقصر مقامات مولداوی هستند. در اینجا صحبت از بحران عدم پرداخت هزینه گاز روسیه از سوی مولداوی است.
وی بیان داشت که بدهی مولداوی حاصل از گاز ارائه شده به این کشور است. سخنگوی گازپروم افزود: در حال حاضر بدنه این بدهی 433 میلیون دلار است و با احتساب تأخیر در پرداخت، کل مبلغ بدهی 709 میلیون دلار است. در عین حال، نمایندگان مولداوی، بنا به دلایلی ، نمی‌خواهند مقدار انباشته بدهی را قبول کنند. قیمت گاز نیز خوشایند نمایندگان مولداوی نیست، اگرچه قیمت در اینجا روشن و شفاف است.
کوپریانوف در عین حال گفت که گازپروم آماده است تا قرارداد تأمین گاز به مولداوی را به شرط بازپرداخت کامل بدهی تمدید کند.
با وجود بدهی های انباشته ، طرف مولداوی درخواست می کند تا قرارداد تامین گاز را برای ماه های اکتبر و نوامبر امسال تمدید کند. گازپروم در این شرایط نیز همراهی می‌کند و قراردادی را برای ماه اکتبر امضا کرده است و آمادگی دارد تا در صورتی که مولداوی هزینه خرید سپتامبر و اکتبر سال جاری را به طور کامل بپردازد، قرارداد را برای ماه نوامبر تمدید کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала