همکاری ایران با کشورهای اسلامی در توسعه فناوری هسته‌ای

© Tasnim News Agencyبهروز کمالوندی
بهروز کمالوندی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
اشتراک
کمالوندی: توسعه فناوری هسته‌ای در جهت رفاه مردم است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران،  بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام آمادگی در توسعه فناوری هسته‌ای در جهت رفاه مردماظهار داشت که آمده‌ایم تا در توسعه فناوری هسته‌ای در جهت رفاه مردم و جوامع اسلامی با کشورهای جهان اسلام همکاری کنیم تا همه با هم مسیر تمدن نوین اسلامی را هموارتر نمائیم.
معاون سازمان انرژی اتمی افزود: « رشد زایدالوصف علوم و فناوری‌های گوناگون، موجب رفاه و پیشرفت زندگی بشر و تسلط بر طبیعت شده و از طرف دیگر همین علم و فناوری، در دست دزدان چراغ بدست و عالمان بی‌عمل، سبب یکه‌تازی، استثمار و استعمار ملل کمتر برخوردار توسط مستکبران شده است. از یک‌سو با خلق سازمان‌های بین‌المللی، موجب تسهیل روابط و تعامل بیشتر ملل جهان در جهت رفع مشکلات و پر کردن خلاء کاستی‌های مختلف شده و از سویی دیگر، همین سازمان‌های به ظاهر بین‌المللی، در دست خودمحوران و بازیچه خودکامگان شده و از هیچ فرایندی برای تحقیر و تحدید ملل دیگر فروگذاری نمی‌کنند.
ایران اختلافی با آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
ایران اختلافی با آژانس انرژی اتمی ندارد
در این فضای پرتنش و وهم‌آلود، جهان اسلام با رنسانس خود، نه‌تنها موظف به توسعه و پیشرفت خود با توسل به دانش و فناوری‌های جدید است، بلکه باید با ارتقای اندیشه اسلامی و نگرش توحیدی و اتکال به خداوند منان، مسیر سبز پیشرفت خود را با الگویی اسلامی و برآمده از آیات و روایات و متکی بر خود و نه بر غیر خود هموار کند. و این همان مسیری است که در نهایت به تمدن نوین اسلامی خواهد انجامید. 
ما در اینجا تمام تلاش خود را برای دست‌یابی به مرزهای علم و فناوری هسته‌ای معطوف داشته‌ایم و به‌رغم همه مخالفت‌ها و دشمنی‌های فراوان در عرصه بین‌المللی، در صنعت هسته‌ای دستاوردهای سترگ و غرور آفرینی کسب کرده‌ایم. در مسیر کسب این دستاوردهای بزرگ از همه‌چیز مایه گذاشته‌ایم و عزیزانی را که هرکدام مردانی رشید و عالمانی فقید بوده‌اند را در راه اعتلای اسلام و امت اسلامی تقدیم کرده‌ایم. 
اندیشمندان گرامی، بدون شک یکی از ارکان تمدن نوین اسلامی علم و فناوری است و همین سرمایه می‌تواند عامل وحدت جهان اسلام و قلمرو اسلامی باشد. خوشبختانه ایران اسلامی امروز در همه شاخه‌ها و رشته‌های فن‌آوری و صنعت هسته‌ای قله‌های پیشرفت را درنوردیده است.
هزاران متخصص این صنعت در حوزه‌های اکتشاف و استخراج اورانیوم گرفته تا تبدیل و غنی‌سازی و ساخت انواع سوخت هسته‌ای، نیروگاه اتمی، رادیو دارو، کاربرد آن در صنعت و کشاورزی، لیزر و کوانتوم و گداخت و غیره در تلاش دائم هستند و باعث شده‌اند تا ایران  در جایگاه نسبتا بالایی قرار داشته  باشد. آمده‌ایم تا در توسعه فناوری هسته‌ای  در جهت رفاه مردم و جوامع اسلامی با کشورهای جهان اسلام همکاری کنیم تا همه با هم مسیر تمدن نوین اسلامی را هموارتر نمائیم».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала