دیدار سفیر ایران در کابل و وزیر خارجه طالبان

© Abdul Qahar Balkhiدیدار سفیر ایران در کابل و وزیر خارجه طالبان
دیدار سفیر ایران در کابل و وزیر خارجه طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
اشتراک
وزیر خارجه طالبان در کابینه دولت موقت افغانستان و سفیر ایران در کابل با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) در دولت موقت افغانستان اعلام داشت مولوی امیرخان متقی که از سوی این جنبش رادیکال به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شده است، با بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل دیدار کرد.
هدیه سرکنسولگری ایران به نماینده طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
هدیه سرکنسولگری ایران به نماینده طالبان + عکس
در بیانیه وزارت خارجه افغانستان آمده است: آقای متقی طرف ایرانی را به حل مشکل مهاجران [افغان] در ایران و برداشتن گام‌های مناسب به نفع همه کسانی که از مرز [افغانستان و ایران] عبور می‌کنند، فراخواند. وزیر همچنین از آمادگی "امارت اسلامی افغانستان" برای همکاری با تهران در زمینه‌های مختلف خبر داد.
سفیر ایران نیز به نوبه خود تأکید کرد که "مشکلات اقتصادی یک مشکل مشترک برای دو کشور است" که در ارتباط با آن "ایران آماده است تا در زمینه‌هایی مانند انرژی، حمل و نقل، معدن، تجارت و مراقبت‌های بهداشتی به افغانستان کمک کند".
در سالهای اخیر، ایران و پاکستان، شرکای تجاری خارجی افغانستان محسوب شده و به عنوان کریدور مهمی برای ورود کالاهای افغان به بازارهای خارجی و همچنین واردات به این کشور ایفای نقش نموده‌اند.
بر اساس گزارش اداره ملی آمار و اطلاعات جمهوری اسلامی افغانستان، در سال ۲۰۲۰، ایران با عرضه کالا به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به بازار افغانستان، بزرگترین صادر کننده به این کشور بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала