مهندس نیروی دریایی آمریکا متهم به انتقال نقشه های زیردریایی ها به فرانسه شد

© Photo / Public domain / U.S. Navy illustrationمهندس نیروی دریایی آمریکا متهم به انتقال نقشه های زیردریایی ها به فرانسه شد
مهندس نیروی دریایی آمریکا متهم به انتقال نقشه های زیردریایی ها به فرانسه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
جاناتان تویبی، مهندس نیروی دریایی آمریکا و همسرش دیانا که به دلیل تلاش برای انتقال نقشه های زیردریایی ها به خارج از کشور دستگیر شده اند، جلسه دادگاه در ویرجینیای غربی بی گناهی خود را در جاسوسی برای یک قدرت خارجی اعلام کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه سی بی اس، زوج تویبی به دلیل تلاش برای تحویل نقشه های زیردریایی های مدرن کلاس ویرجینیا آمریکا به یک قدرت خارجی دستگیر شده اند.
پارلمان اروپا امریکا را به جاسوسی از متحدانش متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
پارلمان اروپا امریکا را به جاسوسی از متحدانش متهم کرد
در چنین مواردی اعلام بی گناهی یک عمل استاندارد است. در صورت اعتراف متهمان، دادگاه به طور خودکار آنها را به حداکثر مجازات محکوم می کند که در مورد آنها می تواند حبس ابد باشد.
وزارت دادگستری آمریکا در ماه اکتبر اعلام کرد که یکی از کارکنان وزارت نیروی دریایی آمریکا متهم به انتقال اطلاعات سری طبقه بندی شده در مورد زیردریایی های هسته ای به یک کشور دیگر شده است. به گفته مقامات، توبیی 42 ساله در آوریل 2020 تلاش کرد با ارسال نامه ای به مقامات خارجی حاوی پیشنهاد فروش داده های نیروگاه های زیردریایی های هسته ای نیروی دریایی ایالات متحده، با آنها تماس بگیرد. یک عامل سازمان اف بی آی آمریکا که خود را مأمور خارجی معرفی کرد به این مرد مراجعه کرد و متهم با کمک همسرش چندین بار اطلاعات محرمانه را به او منتقل کرد و در مقابل معادل حدود 100 هزار دلار رمز ارز دریافت نمود.
نشریه Slate می نویسد که محتمل ترین نامزد دریافت اطلاعات طبقه بندی شده از تویبی فرانسه بوده  که اف بی آی نیز ار آن خبر داده است. این در حالی است که در سال 2021  فرانسه قرارداد چند میلیارد دلاری با استرالیا برای فروش  زیردریایی ها را از دست داده است . استرالیا تصمیم گرفته است که قرارداد جدیدی را برای دریافت زیردریایی های کلاس ویرجینیا با ایالات متحده آمریکا منعقد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала