حفظ ارزش پول ملی ایران در بودجه ۱۴۰۱

CC BY 4.0 / IRNA / حفظ ارزش پول ملی ایران در بودجه ۱۴۰۱
حفظ ارزش پول ملی ایران در بودجه ۱۴۰۱ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
اشتراک
رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران "همدلی بین دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه" را بهترین فرصت برای اعمال تغییرات ضروری در ساختار بودجه دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه ایران، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران در جلسه تبیین رویکردهای تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، اظهار داشت: هم فرمایشات رهبر معظم انقلاب، هم برنامه‌های ریاست جمهوری و هم اسناد بالادستی بر تغییرات اساسی در ساختار بودجه تأکید دارند.
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اقدام وزارت اقتصاد برای اجرای حکم معطل بودجه در مجلس
میرکاظمی افزود: کارهای بزرگی در کشور انجام شده است ولی در افزایش درآمد و سطح رفاه مردم اتفاق خاصی نیفتاده و برای خروج از این روند باید بر شاخص‌های کلان اقتصادی تمرکز شود. توجه به اثربخش کردن منابع، افزایش نقش استان‌ها در پیشبرد برنامه‌ها و حرکت به سمت برنامه‌ای شدن و انجام توافقنامه‌ها به صورت برنامه ضروری است.
وی با بیان اینکه اگر بودجه بدون کسری بسته شود و خلق پولی صورت نگیرد تورم مهار خواهد شد؛ بیان داشت: دو ماه است که دولت سیزدهم فعالیتش را آغاز کرده و بدون خلق پول پرداخت‌های ماهیانه را انجام می‌دهد که این آغازی برای موفقیت بزرگی در مهار تورم است.
معاون رئیس جمهور ایران افزود: همانطور که واکسیناسیون عمومی کرونا را مهار می‌کند، با تمرکز بر مهار خلق پول، تورم هم می‌تواند مهار شود. دولت تلاش می‌کند که خلق پولی صورت نگیرد و در بودجه سال ۱۴۰۱ برنامه‌ای تنظیم می‌شود تا در هیچ جا ارزش پول ملی کاهش پیدا نکند.
میرکاظمی به اهمیت ثبات اقتصادی، عدالت و توجه به آمایش سرزمین پرداخت و گفت: همدلی بین دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه بهترین فرصت برای اعمال تغییراتی ضروری در ساختار بودجه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала