باکو اتهامات طرف ایرانی برای مانع تراشی در راه صادرات ایران به روسیه را رد کرد

© Photo / Tabnakگمرک آذربایجان
گمرک آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2021
اشتراک
کمیته گمرک دولتی آذربایجان روز سه شنبه ادعاهای طرف ایرانی درباره مانع تراشی عمدی صادرات کالا از ایران به روسیه توسط باکو را بی اساس و غیرواقعی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه سازمان مطبوعات و روابط عمومی آذربایجان آمده است: « در برخی رسانه ها با استناد به گفته های عضو شورای مدیران اتاق تجاری مشترک روسیه و ایران سید جلیل جلیل فر اطلاعاتی در خصوص ازدحام تعداد زیادی از کامیون ها در سمت ایران و در مرز گمرک آستارا منتشر شده است.  در این بیانیه آمده است که طرف آذربایجانی این کار را عمدا در زمینه افزایش تنش در روابط ایران و آذربایجان انجام می دهد. کمیته گمرک دولتی اعلام می کند که چنین گزارش هایی بی اساس و غیر واقعی است.»
در آن خاطر نشان می شود که نقطه مرزی گمرک آستارا به صورت فعال به کار خود ادامه می دهد و طی ده روز گذشته تعداد بیشتری از خودروهای باری از ایران به آذربایجان منتقل شده است.
در این بیانه آمده است:‌« نماینده رسمی ایران می تواند با آرامش این آمار را از سازمان های مربوطه در کشور خود بدست آورد.»
به گفته این کمیته ازدحام کامیون ها در مرز به دلیل مشکلاتی است که در خود ایران به وجود آمده است. خاطر نشان می شود که علت آن خرابی ۱۰ ساعته سیستم کامپیوتری طرف ایران در ۱۵تا ۱۶ اکتبر بوده که مانع عبور کامیون ها از ایست بازرسی شده است. علاوه بر این به گفته طرف آذربایجانی ازدحام کامیون ها به دلیل صف های طولانی در حین بارگیری و تخلیه در انبارهای میوه و تره بار در شهر آستارای ایران ایجاد شده است.
در این بیانیه آمده است که اتهام زنی به آذربایجان برای ازدحام کامیون ها ناشی از مشکلاتی در طرف ایرانی، رنگ سیاسی به این مسئله می دهد و این امر تاسف بار است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала