https://spnfa.ir/20211012/تثیر-بسته-بودن-مدارس-بر-رشد-اجتماعی-کودکان-8360356.html
تأثیر بسته بودن مدارس بر رشد اجتماعی کودکان
تأثیر بسته بودن مدارس بر رشد اجتماعی کودکان
اسپوتنیک ایران
کارشناسان: آموزش حضوری نهتنها یک نیاز بلکه ضرورت است. 12.10.2021, اسپوتنیک ایران
2021-10-12T13:00+0330
2021-10-12T13:00+0330
2021-10-12T11:40+0330
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/588/81/5888164_0:67:1000:630_1920x0_80_0_0_5fe0d7c825a5bc05a1c84c2cbb0f2160.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، با توجه به آسیبهای حاصل از ادامه آموزش مجازی، بیشتر کارشناسان و حتی خانوادهها دیگر به این نتیجه رسیدند که آموزش حضوری نهتنها یک نیاز بلکه ضرورت است.علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «دانشآموزان بهسبب دوری از مدرسه در دوران کرونا آسیبهای جدی فراوانی دیدهاند بهطوری که شاهد افزایش ترکتحصیل و افت شدید آموزشی هستیم».محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران دراینباره گفت: «دوران کودکی و نوجوانی دوران تحول رشدی است. تحول فکری، تحول شناختی، تحول اجتماعی وغیره در این سنین رخ میدهد در نوجوانی هویت افراد شکل میگیرد و آماده میشوند تا بهسمت مستقل شدن بروند، این امر میسر نمیشود مگر در بستر فعالیتهای اجتماعی و نقشپذیریهای اجتماعی».بیشتر کشورهای جهان نیز بهسمت بازگشایی حضوری مدارس رفتهاند و طبق اعلام یونسکو فقط 3.4 درصد دانشآموزان جهان در 14 کشور همچنان با تعطیلی سراسری مدارس مواجه هستند.در پیمایشی که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی انجام داد، مشخص شد برخی کشورها مانند سوئد اصلاً پیشدبستانی و مدارس ابتدایی را تعطیل نکردند، برخی کشورهای اسکاندیناوی و آلمان حدود 20 روز و کاستاریکا 180 روز تعطیلی مدارس داشتند اما ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین میزان تعطیلی را داشت، مدارس حدود 200 روز تعطیل بودند و جزو معدود کشورهایی بود که تعطیلی گسترده داشت.مناطق آموزشـی برای مدارسی که بیش از 300 نفر دانشآموز دارند میتوانند از نیمه دوم آبان ماه با رعایت کامل مفاد دستورالعمل و توجه به شـرایط و اقتضائات منطقه آموزشی، رسیدگی به درخواست بازگشایی این دسته از مدارس را بررسـی کنند. منوط به آنکه مدرسه شرایط بازگشایی را داشته باشـد، مدارس لازم است در هر شرایطی حدنصاب تراکم کلاسی را رعایت کنند و تعداد روزهای آموزش حضوری این دسته از مدارس برای هر گروه در صورت اقتضـا حداقل 2 روز در هفته تعیین شود.
https://spnfa.ir/20210909/-ممنوعیت-صرف-تخم-مرغ-در-مدارس-روسیه---8261664.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/588/81/5888164_36:0:964:696_1920x0_80_0_0_2ae09a702bf90478f5a7b59003b8ddcc.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران
تأثیر بسته بودن مدارس بر رشد اجتماعی کودکان
کارشناسان: آموزش حضوری نهتنها یک نیاز بلکه ضرورت است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، با توجه به آسیبهای حاصل از ادامه آموزش مجازی، بیشتر کارشناسان و حتی خانوادهها دیگر به این نتیجه رسیدند که آموزش حضوری نهتنها یک نیاز بلکه ضرورت است.
علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «دانشآموزان بهسبب دوری از مدرسه در دوران کرونا آسیبهای جدی فراوانی دیدهاند بهطوری که شاهد افزایش ترکتحصیل و افت شدید آموزشی هستیم».
محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران دراینباره گفت: «دوران کودکی و نوجوانی دوران تحول رشدی است. تحول فکری، تحول شناختی، تحول اجتماعی وغیره در این سنین رخ میدهد در نوجوانی هویت افراد شکل میگیرد و آماده میشوند تا بهسمت مستقل شدن بروند، این امر میسر نمیشود مگر در بستر فعالیتهای اجتماعی و نقشپذیریهای اجتماعی».
بیشتر کشورهای جهان نیز بهسمت بازگشایی حضوری مدارس رفتهاند و طبق اعلام یونسکو فقط 3.4 درصد دانشآموزان جهان در 14 کشور همچنان با تعطیلی سراسری مدارس مواجه هستند.
در پیمایشی که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی انجام داد، مشخص شد برخی کشورها مانند سوئد اصلاً پیشدبستانی و مدارس ابتدایی را تعطیل نکردند، برخی کشورهای اسکاندیناوی و آلمان حدود 20 روز و کاستاریکا 180 روز تعطیلی مدارس داشتند اما ایران از جمله کشورهایی است که بیشترین میزان تعطیلی را داشت، مدارس حدود 200 روز تعطیل بودند و جزو معدود کشورهایی بود که تعطیلی گسترده داشت.
مناطق آموزشـی برای مدارسی که بیش از 300 نفر دانشآموز دارند میتوانند از نیمه دوم آبان ماه با رعایت کامل مفاد دستورالعمل و توجه به شـرایط و اقتضائات منطقه آموزشی، رسیدگی به درخواست بازگشایی این دسته از مدارس را بررسـی کنند. منوط به آنکه مدرسه شرایط بازگشایی را داشته باشـد، مدارس لازم است در هر شرایطی حدنصاب تراکم کلاسی را رعایت کنند و تعداد روزهای آموزش حضوری این دسته از مدارس برای هر گروه در صورت اقتضـا حداقل 2 روز در هفته تعیین شود.