مبارزه با موانع غیرمنتظره کرونایی

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان بهداشت جهانی
سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بشریت تقریباً 60 درصد از راه مبارزه با کرونا را پشت سر گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « SonntagsBlick» سوئیسی، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بشریت تقریباً 60 درصد از راه مبارزه با کرونا را پشت سر گذاشته است، اما بعید نیست که موانع غیرمنتظره زیادی هنوز پیش رو هستند.
سومیا سوامیناتی، کارمند ارشد علمی سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که هنوز برای پیش بینی زمان پایان پاندمی زود است. «نمی توان گفت که بزودی این پاندمی از بین خواهد رفت. نکات ناآشنای زیادی در این فرایند وجود دارند، از جمله ظهور گزینه های جدید این بیماری.
مسواک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
آیا مسواک زدن مانع از ابتلا به کرونا می‌شود؟
در بعضی از نقاط جهان از 70 تا 80 درصد  ساکنان واکسینه شده اند. اما در دیگر نقاط جهان، مثلا در آفریقا فقط 4 درصد جمعیت واکسینه شده اند. اگر با این وضعیت کنار بیاییم، باید در انتظار سویه های جدید ویروس کرونا باشیم. از اینرو سازمان جهانی بهداشت فرامی خواند که سطح واکسیناسیون در جهان با استفاده از تمام امکانات افزایش یابد. فقط در آن زمان می توان گفت که از عهده شکست کامل این بیماری برخواهیم آمد.
اکثر موارد مرگ و میر از ابتلا به کووید -19 در بین افرادی مشاهده می شود که واکسینه نشدند، حتی در کشورهای دارای سطح بالای واکسیناسیون. از اینرو باید همه واکسینه شوند. و البته واکسن ها باید به کشورهای دارای سطح پایین ایمن سازی برسد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала