گزارش و تحلیل

شکلات روسی در امپراتوری آسمانی

© Depositphotos.com / Envivoشکلات روسی در امپراتوری آسمانی
شکلات روسی در امپراتوری آسمانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
اشتراک
تقاضا برای شیرینی های روسی در جهان به سرعت رو به افزایش است. چرا خارجی ها شکلات روسی دوست دارند؟
اسپوتنیک به نقل از رسانه چینی سینا:  چرا خارجی ها شکلات روسی دوست دارند؟ در سال 2021 ، روسیه می تواند برای اولین بار در تاریخ خود وارد ده تامین کننده برتر شکلات در جهان شود. در ضمن ، چین بزرگترین خریدار این محصول ساخت روسیه است.
اطلاعات مختصر در باره شکلات
شکلات می تواند سیاه یا سفید باشد. شکلات سیاه تلخ از دانه های کاکائو آسیاب شده تهیه می شود. هرچه میزان کاکائو بیشتر باشد ، کیفیت شکلات نیز بالاتر است. طبق استانداردهای روسیه ، محتوای دانه های کاکائو رنده شده در شکلات تلخ باید حداقل 70 ، در شکلات شیری - از 25  تا 55  درصد باشد.   علاوه بر این ، شکلات شیری باید حاوی پودر شیر یا خامه نیز باشد. در شکلات سفید هیچ دانه کاکائو وجود ندارد ، بلکه از کره کاکائو تهیه شده است.
دانه های کاکائو سرشار از ویتامین ، آهن ، کلسیم ، منیزیم و سایر مواد لازم برای بدن انسان هستند. علم مدت ها پیش ثابت کرده است که مصرف منظم شکلات تلخ می تواند فشار خون را عادی کرده ، تمرکز و حافظه را تقویت نموده ، بافت استخوانی را تقویت کرده و خطر فیبریلاسیون دهلیزی را کاهش دهد. اما اگر ترکیب شکلات حاوی روغن نخل یا نارگیل ، طعم دهنده ها و سایر افزودنی های شیمیایی باشد ، این شکلات برای بدن مضر خواهد بود. همچنین نباید فراموش کرد که مصرف زیاد شکلات می تواند منجر به افزایش وزن شود. به عبارت دیگر ، باید در همه چیز میزان را رعایت کرد. پزشکان توصیه می کنند بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال نصف یک دسته استاندارد از این غذای لذیذ ، یعنی 50 گرم را بخورند.
چگونه آلیونکا به یک برند جهانی تبدیل شد
در اوایل دهه 1960 ، به کارخانه های شیرینی سازی شوروی وظیفه ایجاد شیرینی های خوشمزه و ارزان - شکلات شیری محول شد. کارکنان کارخانه مسکو "Krasny Oktyabr" اولین کسانی بودند که این دستور را را انجام دادند و شیرینی ها را "Alenka" نامیدند. این نام از نام اِلِنا گرفته شده است - محبوب ترین نام زن در آن زمان در اتحاد شوروی. عکس دختر کوچک روی بسته بندی از طریق مسابقه انتخاب شد. عکس دختر کوچک روی بسته بندی از طریق کنکورانتخاب شد. برنده مسابقه عکس فوری دختر 8 ساله عکاس که در یک روزنامه مسکو کار می کرد بود. در سال 1966 ، کارخانه Krasny Oktyabr اولین دسته شکلات شیری را در قالب های 100 گرمی در بسته بندی رنگ روشن تولید کرد. به زودی ، "آلیونکا" نه تنها به یک غذای مورد علاقه برای کودکان شوروی تبدیل شد ، بلکه به یک مارک محبوب تبدیل گردید ، که هم در داخل و هم در خارج از کشور شناخته شده است.
شکلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
تغذیه ای که در طول روز به ما انرژی می دهد
در حال حاضر حجم صادرات شیرینی های روسی به سطح قبل از همه گیری بازگشت. علاوه بر این ، عرضه شکلات به چین و خاورمیانه به سرعت در حال رشد است. طبق گزارش انجمن صنایع شیرینی سازی روسیه "ASKOND" ، روسیه در حال حاضر محصولات شکلاتی را به 94 کشور در همه قاره ها صادر می کند و چین خریدار اصلی است.
چینی ها ابتدا با شکلات آلیونکا در جریان بازی های المپیک 2008 در پکن آشنا شدند. و چهار سال بعد ، شیرینی پزی های یونایتد (کارخانه Krasny Oktyabr بخشی از این هلدینگ است) شروع به صادرات محصولات خود به  چین از آلیونکا کردند.
ولادیمیر تاتارچوک ، معاون بخش صادرات این هلدینگ ، گفت: "محصولات شیرینی ما به تمام استانهای چین تحویل داده می شود. در سال 2018 ، این هلدینگ یک دفتر فروش در شانگهای تأسیس کرد. علاوه بر شکلات آلیونکا ، تقاضا برای بیسکویت ، رول و کارامل ما نیز در بازار چین به سرعت رو به افزایش است. اقلام جدیدی که به طور خاص برای مصرف کنندگان چینی ایجاد شده است نیز صادر می شود. به عنوان مثال ، چینی ها عاشق رولت های بیسکویت آلیونکا با طعم چای سبز هستند که در روسیه فروخته نمی شوند.
ویاچسلاو لشمانکین مدیرعامل  ASCOND  گفت که در سال 2015  هفت هزار تن شکلات به چین فروخته شد و در سال 2020 این رقم تا 64 هزار تن افزایش یافت. بنابراین ، طی 5 سال ، تقاضا تقریبا 9 برابر افزایش یافته است. صادرات به چین 132.6 میلیون دلار برآورد شده است. در حال حاضر حدود 80 درصد از تولید کنندگان روسی شکلات و محصولات شکلاتی را به چین صادر می کنند.
وی با اشاره به اینکه کارخانه های شیرینی سازی روسیه با نیازهای کشورهای واردکننده سازگار هستند ، اظهار کرد: به عنوان مثال ، چینی ها دوست دارند در تعطیلات یا جشن های خانوادگی شیرینی هدیه تقدیم کنند. محصولات ما نه تنها مزه خوبی دارند ، بلکه دارای بسته بندی روشن هستند که در حین حمل و نقل به آسانی آسیب نمی بینند.
ما خوشحالیم که مزه شکلات روسی با بیش از 200 سال سابقه مورد استقبال مصرف کنندگان چینی قرار گرفته است. محصولات ما نه تنها از کیفیت بالایی برخوردارند ، بلکه قیمت آنها بسیار کمتر از مارک های معروف اروپایی است.
سوئیس ، بلژیک ، ایتالیا و آلمان کشورهای اصلی تولید و مصرف شکلات هستند. در این کشورها ​​مصرف متوسط سالانه شکلات برای هر نفر 10 کیلوگرم است. در روسیه - حدود 6 کیلوگرم. در چین ، مصرف سرانه   شکلات تنها 200 گرم است. اما امپراتوری آسمانی به سرعت در حال تغییر است ، تعداد افراد طبقه متوسط ​​در حال افزایش است. آنها تمایل به خوردن غذاهای سالم دارند. و اگرچه شاخص مطلق مصرف شیرینی در چین در حال کاهش است ، هزینه ها برای آن افزایش می یابد. این بدان معناست که مصرف کنندگان چینی محصولات گرانتری را انتخاب می کنند. اینها محصولاتی هستند که حاوی مواد طبیعی هستند و در بسته بندی های زیبا به فروش می رسند. تولیدکنندگان شکلات روسی مزایای آشکاری در این زمینه دارند.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала