حمایت بیش از نیمی از یهودیان اسرائیلی در حمله به ایران

© Photo / Israel Defense Forcesحمایت بیش از نیمی از یهودیان اسرائیلی در حمله به ایران
حمایت بیش از نیمی از یهودیان اسرائیلی در حمله به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
اشتراک
بیش از نیمی از اسرائیلی های یهودی از حمله نظامی به ایران برای توقف برنامه هسته ای این کشور حمایت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، اسرائیل در گذشته مظنون به حمله به سایت های هسته ای ایران بوده است - با این حال، از وسایل غیر متعارف بیشتر از موشک یا بمب استفاده کرده است.
نفتالی بنت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
نخست وزیر اسرائیل: اقدام علیه حضور نظامی ایران در سوریه را ادامه می دهیم
به گفته چندین شرکت امنیت سایبری، اسرائیل یک ویروس به اصطلاح استاکس نت (Stuxnet) منتشر کرد، که به سانتریفیوژهای غنی سازی هسته ای در ایران آسیب رساند. تل آویو هرگز این گزارش ها را تأیید نکرده است.
موسسه دموکراسی اسرائیل با استناد به نتایج یک نظرسنجی اخیر اعلام کرد: بیش از نیمی از اسرائیلی های یهودی معتقدند که تل آویو باید حمله نظامی به ایران را زمانی انجام می داد که جمهوری اسلامی در "مراحل اولیه" توسعه برنامه هسته ای خود بود نه آنکه راه حلی دیپلماتیک پیدا کنند.
حدود ۵۱ درصد از اسرائیلی های یهودی از رویکرد تندروی نظامی حمایت کردند، در حالی که تنها ۱۵ درصد از اسرائیلی های عرب از آن حمایت کردند.
در همان زمان، تنها ۲۳.۵ درصد از پاسخ دهندگان یهودی و ۴۶ درصد از مصاحبه شوندگان عرب از رویکرد دیپلماتیک برای حل مناقشه بین تهران و تل آویو بر سر برنامه هسته ای ایران حمایت کردند.
بخش مهمی از پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی که حداکثر خطای آن حدود ۳.۶ درصد است، گفتند که نمی دانند کدام گزینه بهتر است: حدود ۲۵.۵ درصد از پاسخ دهندگان یهودی و ۳۹ درصد از مصاحبه شوندگان عرب در اسرائیل برای انتخاب بین این دو مشکل داشتند.
این نظرسنجی در حالی صورت می گیرد که دولت جدید اسرائیل به سیاست خود در مخالفت شدید با برنامه هسته ای ایران ادامه می دهد و دلیل آن را ترس از دولت بنیامین نتانیاهو - مبنی بر دستیابی تهران به سلاح هسته ای - می داند.
ایران از سال ۲۰۱۹ به تدریج سطح غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده است، بسیار بالاتر از سطح ۳ درصد که سقف تعیین شده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال ۲۰۱۵ بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала