مرکل پیرامون برجام را وضعیت بحرانی نامید

© Sputnik / Alexej Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مرکل پیرامون برجام را وضعیت بحرانی نامید
مرکل پیرامون برجام را وضعیت بحرانی نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
اشتراک
صدراعظم آلمان، وضعیت دشوار مذاکرات درباره از سرگیری توافق هسته ای با ایران را توصیف کرد و گفت: کشورهای شرکت کننده هفته های تعیین کننده ای در این زمینه خواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، بیان داشت: من هرگز برجام را ایده آل نمی دانستم، اما وجود برجام بهتر از عدم توافق است، شما می توانید متفاوت به آن نگاه کنید.
نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
بنت: اسرائیل در قبال برنامه هسته ای ایران مسئول است
وی افزود: امروز ما در وضعیت بسیار سختی قرار داریم، زیرا دولت جدید آمریکا قول داده است که به توافق بازگردد، اما روز به روز می گذرد و ایران نشانه هایی برای از سرگیری مذاکرات نشان نمی دهد. غنی سازی ایران هر روز بیشتر می شود، این یک وضعیت بحرانی است که ما باید در چارچوب قالب سه به علاوه سه (آلمان، فرانسه، بریتانیا و فدراسیون روسیه، ایالات متحده، چین) در مورد آن بحث کنیم و درباره معنای آن گفتگو کنیم.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر اسرائیل نفتالی بنت گفت: من مسئولیت روسیه و چین را در اینجا می بینم، زیرا اگر برجام دیگر هدف نباشد، مشکل خواهد بود. بنابراین، هفته های سرنوشت سازی در این زمینه در پیش رو داریم.
مرکل خاطرنشان کرد: در حال مذاکره با رهبران فدراسیون روسیه و چین، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ هستیم، زیرا هرچه وحدت بین کشورهای سه به علاوه سه بیشتر باشد، فشار بر ایران آسان تر می شود.
صدراعظم آلمان افزود: متأسفانه، هیچ توافق کاملی در مورد نحوه ادامه کار وجود ندارد. بنابراین، آلمان از سیگنال به ایران بدون ابهام حمایت می کند - لازم است سریع به میز مذاکره برگردیم.
مرکل همچنین به بنت اطمینان از پایبندی آلمان به امنیت اسرائیل داد. وی گفت: خوش بین هستم که هر دولتی در آلمان، از جمله جانشین او تعهد خود را به امنیت اسرائیل احساس می کند.
مرکل در سفر به اسرائیل، آخرین سفر خود به عنوان صدراعظمی آلمان را تجربه می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала