گزارش و تحلیل

تولید اسپوتنیک ایرانی در هاله ای از ابهام

© Sputnik / Shiva Abshenasتولید اسپوتنیک ایرانی در هاله ای از ابهام
تولید اسپوتنیک ایرانی در هاله ای از ابهام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
اشتراک
پس از تغییر دولت در ایران یکی از بحث های مهم با توجه به شیوع کرونا شرایط بهداشت و واکسیناسیون در این کشور بود.
اسپوتنیک - از آغاز شهریور ماه ۱۴۰۰ روند واکسیناسیون ایران جهشی صعودی داشته و مسئولین امیدوارند به سرعت به واکسیناسیون ۸۵ درصدی جمعیت ایران دست پیدا کنند رقمی که پس از آن رفع محدودیت ها و اعمال طرح هوشمند سازی محدودیت ها را منجر شود تا پس از حدود ۱۸ ماه فعالیت های اقتصادی در ایران به طور کامل از سر گرفته شود.
پیشنهاد کنترل کارت واکسن در رستوران‌های ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
پیشنهاد کنترل کارت واکسن در رستوران‌های ایران
دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت  درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در اولین نشست خبری خود به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: امیدواریم به واکسیناسیون بالای ۸۵ درصد برسیم.
در واکسیناسیونی که اکنون از آن صحبت می‌کنیم به دنبال این هستیم که ایمنی پایه ای برای فرد فراهم کنیم وقتی با بیماری جدید مانند کرونا مواجه می شویم که بدنمان نمی شناسد بدن‌ واکنش عجیبی نشان می‌دهد اما در صورت واکسیناسیون هنگامی که بدن با بیماری مواجه می شود کمترین یا ضعیف ترین واکنش را نشان می دهد بنابراین اصل فلسفه واکسیناسیون به این دلیل است که در صورت ایجاد چنین ایمنی پایه کمترین افراد برای بستری یا فوت را داشته باشیم، ضمن اینکه میزان ابتلا را هم کنترل می‌کنیم.
از سوی دیگر مشکل کرونا با واکسن حل نمی شود و باید تمامی اقدامات پیشگیرانه ادامه پیدا کند چه بسا بسیاری هستند که دو دوز واکسن دریافت می کنند و باز هم مبتلا می شوند.
وی افزود: برای بازگشایی ها نه تنها سیاست دولت بلکه انتظار مردم نیز این است که به زندگی عادی خود برسند، تمرکز دولت بر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها است و همچنین ادامه جریانات اقتصادی و اجتماعی به دنبال آن به وجود خواهد آمد، اگر ایمنی پایه توسط واکسیناسیون رخ دهد دغدغه های ما کمتر خواهد بود و درصورت بازگشایی ها، رعایت پروتکل ها به مردم باز می گردد.
برنامه ریزی ما مبنی بر رفع محدودیت ها به صورت هوشمند است و شیوه ی بازگشایی گروه های چهارگانه مشاغل تدوین شده‌ اند و هفته آینده آنرا به ستاد کرونا کشور ارائه خواهیم داد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه اولویت تولید اسپوتنیک وی در ایران را ابهام آمیز توصیف کرد و اظهار داشت:
تعدادی از شرکت‌ های ایرانی مانند پاستور، رازی و برکت بحث تولید واکسن های داخلی را آغاز کردند و خوشبختانه خط تولید آنها روز به روز در حال افزایش است یکی از سیاست های دولت جدید این است که حتی الامکان از واکسن هایی که تولید داخل هستند و کیفیت بسیار بالایی نیز از خود نشان دادند استفاده کنند که برای ما مایه افتخار فراوان است.
اینکه همچنان خط‌ تولید اسپوتنیک در دستور کار باشد یا نباشد قابلیت جواب دادن ندارد و مربوط به معاونت غذا و دارو است که تولید این واکسن در چه مرحله ای قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала