توان پهپادی ایران موجب نگرانی آمریکا و اسرائیل می شود

© Photo / IRNAتوان پهپادی ایران موجب نگرانی آمریکا و اسرائیل می شود
توان پهپادی ایران موجب نگرانی آمریکا و اسرائیل می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2021
اشتراک
مقام اسرائیلی: آمریکا و دیگر کشورهای غربی خطرات ناشی از برنامه پهپادی ایران را دست‌کم گرفته‌اند و ممکن است زمانی ایران جسورتر، شجاع‌تر و بازدارنده‌تر شود.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در مقاله ای اعلام کرد: مقامات آمریکا و اسرائیل، نگران پیشرفت‌های پهپادی ایران هستند چراکه این پیشرفت، معادلات امنیتی خاورمیانه را تغییر می‌دهد.
این نشریه افزود: از حمله به نفتکش‌ها تا حملات صورت گرفته در نوار غزه به محله‌های اسرائیلی‌نشین تا هدف قرار دادن پالایشگاه‌ها و خطوط لوله‌های نفتی سعودی و پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق، همگی مواردی هستند که نشان می‌دهند، توسعه بخش پهپاد ایران باعث تغییر توازن قوا در خاورمیانه می‌شود. برنامه پهپادی ایران معادلات امنیتی در خاورمیانه را دگرگون خواهد ساخت.
فیلمی از علی اف که پهپاد اسرائیلی را نوازش می دهد+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
فیلمی از علی اف که پهپاد اسرائیلی را نوازش می دهد+ویدیو
یک مقام امنیتی آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود می‌نویسد: توسعه تسلیحات هسته‌ای سال‌های زیادی به طول می‌انجامد اما توسعه پهپادها ظرف چند ماه صورت می‌گیرد و موازنه قوا را در خاورمیانه به سرعت تغییر می‌دهد.
تحریم‌ها نتوانسته‌اند بر برنامه پهپادی ایران تاثیر بگذارند چرا که اجزا و قطعات پهپادها را می‌توان از طریق تجاری به صورت آنلاین خریداری کرد.
روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز در مقاله‌ای با ابراز نگرانی درباره توسعه و پیشرفت برنامه پهپادی ایران نوشت: برنامه پهپادی ایران برخلاف برنامه هسته‌ای آن کشور محرمانه نیست. ایران آشکارا از قابلیت‌های پهپادی خود استفاده کرده و به آن می‌بالد. پهپاد‌های ایرانی تهدیدی نوظهور در خاورمیانه هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала