دادگاه آرژانتین معاون رئیس جمهور این کشور را در پرونده معامله با ایران بیگناه دانست

© Fotolia / Alex_blackدادگاه آرژانتین: معاون رئیس جمهور این کشور در پرونده معامله با ایران بیگناه است
دادگاه آرژانتین: معاون رئیس جمهور این کشور در پرونده معامله با ایران بیگناه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
هشتمین دادگاه فدرال آرژانتین رأی داد که کریستینا فرناندز دی کرشنر رئیس جمهور سابق این کشور و معاون فعلی رئیس جمهور مرتکب جرم نشده و پرونده علیه وی به انعقاد تفاهم نامه با ایران برای تحقیق درباره حمله تروریستی بسال 1994 به مرکز همیاری یهودیان موسوم به مرکز آمیا AMIA)) را لغو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آرژانتین تعدادی از ایرانیان بلندپایه از جمله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور فقید سابق و هفت مقام سابق را متهم به دست داشتن در بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ این کشور کرده که در آن 85 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. مقامات ایرانی همواره این اتهامات را به طور قاطع رد کرده اند. در دوران حکومت کرشنر در سال 2013، مقامات آرژانتینی و ایرانی یک تفاهم نامه را تصویب کردند که طی آن توافق کردند که به طور مشترک در مورد انفجار در مرکز همیاری یهودیان  تحقیق کنند. نمایندگان جامعه تأثیرگذار یهودیان در آرژانتین با این سند مخالف بودند و این سند را "مغایر با قانون اساسی" خواندند و گفتندبرای "تبرئه رژیم ایران" و "بی مجازات ماندن" سازمان دهندگان حمله تروریستی تدوین شده بود.
محسن رضایی ، معاون رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
آرژانتین انتصاب محسن رضایی به سمت معاون رئیس جمهور ایران را محکوم کرد
خبرگزاری آرژانتینی تلهام گزارش داد: "محاکمه کریستینا فرناندز دی کرشنر، معاون رئیس جمهور و سایر متهمان به دلیل نداشتن جرم در پرونده امضای تفاهم نامه با ایران در مورد حمله به مرکز آمیا با رای قضات به اتفاق آرا لغو شد."
ادواردو ساین، سفیر فعلی آرژانتین در برزیل و تعدادی از  سیاستمداران و مقامات سابق منطقه ای و فدرال از جمله مقامات تبرئه شده در این پرونده هستند. طبق رای دادگاه شرافت و خوشنامی متهمان آسیبی ندیده و اسناد مورد استفاده توسط دادستان، جرم را ثابت نمی کند.
 
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала