داروی جدید ضد کرونا معرفی شد

CC0 / Pixabay / داروی جدید ضد کرونا معرفی شد
داروی جدید ضد کرونا معرفی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
این دارو مولنوپیراویر نام دارد و اصل عملکرد آن جلوگیری از تکثیر ویروس است.
به گزارش اسپوتنیک، Merck امیدوار است که این دارو به زودی تایید شود ، اگرچه این دارو تنها مرحله دوم آزمایش بالینی خود را گذرانده است.
مولنوپیراویر در ابتدا در آزمایشگاه های دانشگاه خصوصی اموری به عنوان داروی ضد آنفولانزا تولید شد. سپس مجوز فرمول آن به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار از طریق نمایندگی فروش Ridgeback Biotherapeutics  به Merck فروخته شد. در بهار سال ۲۰۲۰ مشخص شد که این دارو علیه SARS-CoV-2 فعال است. پس از آن مطالعات روی حیوانات و سپس روی انسان آغاز شد. یک سال بعد روی بینس پزشک ارشد Merck Research Laboratories اطلاع داد: این یافته ها شواهد قابل توجهی از پتانسیل ضد ویروسی دوز ۸۰۰ میلی گرمی دارو را ارائه می دهد.
ظاهرا استفاده از مولنوپیراویر نیاز به بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا را به نصف می رساند. ۷۷۵ نفر در یک مطالعه بالینی این دارو شرکت کردند. میزان بستری شدن در بین بیماران مصرف کننده دارو ۷درصد در مقایسه با ۱۴ درصد بین کسانی بود که دارونما مصرف کرده بودند. با این حال هیچ مورد مرگ و میر در گروه مولنوپیراویر در مقایسه با هشت مورد دیگر در گروه دارو نما وجود نداشت و این یک نتیجه چشمگیر است.  
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала