امیر عبداللهیان: ایران آماده بهبود روابط خود با عربستان سعودی است

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
حسین امیر عبداللهیان ، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکره با سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ایران آماده عادی سازی روابط با عربستان است..
به گزارش اسپوتنیک، امیر عبداللهیان گفت: دور جدید مذاکرات ایران و عربستان به پایان رسید. ما در آخرین جلسه پیشنهادات و ایده های خود را به طور سازنده ارائه کردیم. ما دائماً به همکاران خود از عربستان سعودی می گفتیم که ایران آمادگی لازم را برای بازگشت روابط ما به حالت عادی دارد. این بستگی به تصمیم طرف سعودی دارد که بخواهد به این تحقق بخشیده شود.
ایران: تلاش می‌کنیم با عربستان به آغاز یک رابطه پایدار برسیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
ایران: تلاش می‌کنیم با عربستان به آغاز یک رابطه پایدار برسیم
طوری که وزیر خارجه  ایران خاطرنشان کرد:  گفتگوی بین کشورهای منطقه برای جلوگیری از دخالت سایر کشورها در امور منطقه مهم است. عبداللهیان افزود: "ما معتقدیم که گفتگو در داخل منطقه به جلوگیری از مداخله کشورهای غیر منطقه ای در امور منطقه کمک خواهد کرد و ما البته طرفدار حسن همجواری بین همه ملت ها و کشورها هستیم. وی ابراز امیدواری کرد در آینده اصولاً سوء تفاهم ، تنش و درگیری در منطقه مشاهده نشود.
روز 4 اکتبر سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره آخرین وضعیت گفت‌وگوهای تهران و ریاضاظهار داشته بود گفت‌وگوها در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. چند دور گفت‌وگو در بغداد انجام شده است. بدون نقاطع پیام‌ها رد و بدل شده است. تلاش می کنیم در چارچوب مرضی‌الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم. 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала