اولیانوف از قصد ایران برای بازگشتن به برجام می گوید

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اولیانوف از قصد ایران برای بازگشتن به برجام می گوید
 اولیانوف از قصد ایران برای بازگشتن به برجام می گوید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
اولیانوف نماینده دائم روسیه در وین، نیت تهران برای بازگرداندن توافق هسته ای را ارزیابی نمود.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: مسکو هیچ دلیلی برای این باور ندارد که تهران نمی خواهد روند احیای توافق هسته ای را ادامه دهد؛ بازگشت به میز مذاکره به زمان نیز نیاز دارد".
 برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
گزارش و تحلیل
برجام؛ چشم انداز احیا یا اعمال "طرح ب"؟
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران  پیش از این گفته بود که مقامات ایرانی تقریباً تشکیل تیمی برای مذاکرات درباره احیای توافق هسته ای در وین را تکمیل کرده اند و در آینده نزدیک این مذاکرات از سر گرفته می شوند.
وی گفت: "شرکت در مذاکرات وین داوطلبانه است. امیدواریم این مذاکرات منافع همه شرکت کنندگان از جمله ایران را برآورده می کند. ما هیچ دلیلی نداریم که معتقد باشیم تهران نمی خواهد این روند را ادامه دهد. بازگشت به میز مذاکره نیاز به زمان دارد".  
پیش از این، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین روز دوشنبه در صفحه توییتری خود نوشت: در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز تاکید کردم که محرومیت از دسترسی به تاسیسات کرج نقض پادمانی نیست، بلکه اجرای جزئی اقدامات شفاف سازی داوطلبانه توسط ایران است. با این حال یافتن راه حلی مثبت در جهت منافع ایران و برجام مهم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала