از سرگیری دوباره روابط کره شمالی و کره جنوبی

© REUTERS / Pyeongyang Press Corpsاز سرگیری دوباره روابط کره شمالی و کره جنوبی
از سرگیری دوباره روابط کره شمالی و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
سئول از آمادگی کره شمالی برای عادی سازی روابط با کره جنوبی و برقراری صلح در شبه جزیره کره خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دولت کره جنوبی عادی سازی خطوط ارتباطی بین این کشور و کره شمالی را نشانه آمادگی کره شمالی برای احیای روابط و برقراری صلح در شبه جزیره کره می داند.
ایالات متحده آمادگی خود را برای همکاری دیپلماتیک با کره شمالی اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
ایالات متحده آمادگی خود را برای همکاری دیپلماتیک با کره شمالی اعلام کرد
پیش از این گزارش شده بود که کره شمالی و کره جنوبی،  عملکرد عادی سازی کانال های ارتباطی میان این دو کشور را بازسازی کرده اند.
کره جنوبی در بیانیه اعلام کرده است: دولت ارزیایی می کند که برقراری ارتباطات میان دو کره بیانگر آمادگی کره شمالی برای احیای ثبات در شبه جزیزه کره است. دولت امیدوار است که با توجه به عملکرد پایدار خطوط ارتباطی بین دو کره گفتگوها از سر گرفته شود و متوقف نشود و می توان در این زمینه پیشرفت کرد. با مذکرات واقع بینانه در مورد مشکلات احیای روابط بین دو کره و ایجاد صلح در شبه جزیره کره، از جمله اجرای توافقنامه های بین کره ای باشد.
گفتنی است که روابط بین دو کره در تابستان سال 2020 پس از آنکه شماری از فعالان ضد پیونگ یانگ در کره جنوبی اعلامیه ها و مطالب تبلیغاتی به کره شمالی ارسال کرده اند، روبه وخامت گذاشت. در ماه ژوئن خبرگزاری TsTAK از قطع کامل تمام خطوط ارتباطی با جنوب از جمله های کانال های نظامی و ویژه ارتباط میان سران این دو کشور خبر داده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала