گزارش و تحلیل

وضعیت قرمز سیستان و بلوچستان تا کنون جان باخته نداشته

© Sputnikوضعیت قرمز سیستان و بلوچستان تا کنون جان باخته نداشته
وضعیت قرمز سیستان و بلوچستان تا کنون جان باخته نداشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
طوفان حاره‌ ای با نام «شاهین» به جنوب استان سیستان و بلوچستان رسیده است و وضعیت قرمز بالاترین سطح هشدار بحران را به صدا در آورده، اداره‌ها و مدرسه‌ها در جنوب استان تعطیل و دستور داده شده بعضی از روستاها تخلیه شوند؛ پیش بینی شده سرعت طوفان از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نیز بیشتر شود.
بارش شدید، رعد و برق و صاعقه، تندبادهای شدید و گردوخاک، سیلاب، بالاآمدن آب دریا و رودخانه‌های فصلی، افزایش ارتفاع موج و متلاطم شدن دریا از مهمترین مخاطرات جوی متأثر از این طوفان حاره‌ ای است.
دکتر علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان پیرو هشدار هواشناسی سطح قرمز شماره ۱ است، شروع اوج و فعالیت اصلی توفان از ساعت ۱۵ امروز تا ۲۲ در محدوده سواحل شهرستان های جنوبی استان خواهد بود اما فعالیت کلی ۲۴ ساعت به طول خواهد انجامید.
جمعیت سیستان و بلوچستان باید به سرعت ایمن شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
گزارش و تحلیل
جمعیت سیستان و بلوچستان باید به سرعت ایمن شود
بر اساس پیش بینی ها ساعت ۲۴ امشب چشمه توفان حاره ای که خسارت زا می باشد از سواحل استان خارج خواهد شد همچنین سیلاب های احتمالی در مناطق ساحلی به سمت دریای عمان سرازیر گشته و در قسمت های شمالی بعضی از مخازن سد هایی مانند زیردان و پیشین ظرفیت آبریزی دارند.
در پی ورود طوفان و بارندگی ها، شهرستان های چابهار، کنارک، زرآباد، دشتیاری، نیک شهر، قصرقند، فنوج، راسک و مهرستان تحت تاثیر قرار دارند و بیشترین میزان بارش ها در بندر بریس با ۴۴ میلی متر بوده است.
وی در ادامه پیرامون اسکان خسارت دیدگان افزود: تعدادی مراکز ورزشی و سوله با رعایت پروتکل های بهداشتی برای حاشیه نشین ها که احتمال آبگرفتگی دارند درنظر گرفته شده است و توزیع مایحتاج اولیه ،غذای گرم از سوی سازمان امداد و نجات در حال انجام است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خسارت های ناشی از این طوفان تاکنون را برشمرد: تا این لحظه ۲ عدد لنج باری به علت توفان و امواج غرق شده اند اما تاکنون خبری مبنی بر بروز خسارت به مناطق کشاورزی و دامداری ها گزارش نگردیده است.
آبگرفتگی مناطق شهری و امکان مسکونی تا لحظه مخابره خبر گزارش نشده است.
آقای دکتر علی بختیاری ضمن تاکید بر این نکته که تیم های امدادی و خدماتی در مناطق تحت تاثیر در آماده باش کامل بوده و در حال فعالیت و کمک رسانی می باشند بیان کرد: شبکه های آب و مخابرات و گاز تا این لحظه پایدار بوده ولی ۴ خط پست ۲۰ کیلووات در منطقه پشت بندر آسیب دیده که  نیروهای امدادی در حال رفع مشکل می باشند همچنین ستاد اضطراری مدیریت بحران از صبح امروز در شهرستان چابهار با حضور معاون عمرانی و مدیر کل مدیریت بحران و چهار فرماندار شهرستان های جنوبی استان برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.
وی همچنین افزود:  تخلیه روستاهای در معرض خطر با هماهنگی فرماندران ، بخشداران صورت گرفته و افراد به مناطق امن منتقل شده اند و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر بروز صدمات جانی دریافت نگردیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала