برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در قطر

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در قطر
برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در قطر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
منابع رسانه ای اعلام کردند که نخستین انتخابات پارلمانی قطر از صبح امروز با مشارکت ۲۸۴ نامزد آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این اولین انتخابات در تاریخ قطر محسوب می‌شود و قرار است طی آن ۳۰ نفر توسط شرکت کنندگان در فرایند رأی گیری انتخاب شوند. رسانه‌های عرب زبان اعلام کردند که انتخابات مذکور در ۳۰ حوزه برگزار می‌گردد. این درحالی است که ۱۵ نفر دیگر از نمایندگان نیز توسط «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر انتخاب می‌شوند.
قطر از کشتی جنگی مدرن خود رونمایی کرد + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2021
قطر از کشتی جنگی مدرن خود رونمایی کرد + ویدئو
چندی پیش روزنامه «الأخبار» با انتشار مطلبی به بررسی اولین انتخابات پارلمانی در قطر و کارشکنی‌های خارجی در مسیر برگزاری این انتخابات اشاره کرد. روزنامه الأخبار در مطلب خود آورده است: امیر قطر طی روزهای اخیر فرمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را صادر کرد. این اولین بار است که در قطر انتخابات برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد که این انتخابات نوعی جشن «نیمه دموکراتیک» در قطر باشد.
در ادامه گزارش روزنامه الأخبار آمده است: با تمامی اینها، اخیراً تحرکاتی از سوی طرف‌های خارجی برای تأثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی قطر و کارشکنی در مسیر آن آغاز شده است. عربستان سعودی و امارات متحده عربی جز طرف‌هایی هستند که در این زمینه کارشکنی می‌کنند. آنها از رهگذر تحریک قبیله «بنی مره» در قطر قصد دارند سناریوی خود علیه دوحه برای به چالش کشیدن انتخابات را اجرایی سازند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала