آیا نخستین قرص ضد کرونا ساخته شده است؟

CC0 / / دارو
دارو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
شرکت داروسازی آمریکایی «مرک» ادعا کرده که موفق به ساخت نخستین قرص ضد کرونای جهان به نام «مولنوپیراویر» شده است.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره «آسوشیتدپرس»، شرکت داروسازی آمریکایی «مرک» (Merck ) ادعا کرده که موفق به ساخت نخستین قرص ضد کرونای جهان به نام «مولنوپیراویر» شده است که بستری شدن و مرگ و میر را به نصف کاهش می‌دهد.
قرص تولیدی «مرک» با تداخل با آنزیمی که کروناویروس از آن برای کپی کردن کد ژنتیکی خود و تولید مثل خود استفاده می کند به مبارزه با این ویروس می پردازد. این قرص، فعالیت مشابهی را در برابر ویروس های دیگر نشان داده است.
برای بازگشت سریع حس بویایی پس از ابتلا به کرونا از چه روشی استفاده شود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
برای بازگشت سریع حس بویایی پس از ابتلا به کرونا از چه روشی استفاده شود؟
در میان بیمارانی که «مولنوپیراویر» مصرف می کردند ، 7.3 درصد از بیماران یا در بیمارستان بستری شدند و یا در پایان 30 روز فوت کردند، در حالی که 14.1 درصد از افرادی که با مصرف قرص های دیگر درمان می شدند، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند.  به گفته شرکت «مرک»، در گروه دارویی پس از آن دوره زمانی هیچ مرگ و میر دیگری در مقایسه با هشت مورد در گروه دارونما مشاهده نشده است.
این دارو به شکلی طراحی شده که در کدهای ژنتیک ویروس اختلال ایجاد می‌کند و اولین داروی کووید ۱۹ است که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود.
شرکت «مرک» (Merck ) اعلام کرده، به زودی از مقامات بهداشتی در ایالات متحده و سراسر جهان درخواست استفاده از آن را می‌کند و اگر توسط نهادهای نظارتی تصویب شود، این اولین قرصی است که برای درمان کووید ۱۹ ساخته شده و یک سلاح کاملاً جدید و آسان برای مقابله با ویروس کروناست.
اگر این قرص مورد تأیید سازمان دارو وبهداشت آمریکا قرار بگیرد، دولت آن کشور قصد دارد یک میلیون و 700 هزار دز از آن را خریداری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала