نامه رئیس جمهور آمریکا به ملک سلمان، پادشاه عربستان

© REUTERS / POOLنامه رئیس جمهور آمریکا به ملک سلمان، پادشاه عربستان
نامه رئیس جمهور آمریکا به ملک سلمان، پادشاه عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به ملک سلمان، پادشاه عربستان گفت که روابط دو کشور به عنوان سنگ بنای امنیت در منطقه شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا به ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی نامه نوشت.
این خبر را وزارت خارجه عربستان سعودی نیز تائید کرده و این وزارت خانه از دریافت پیام مکتوب رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد و گفت که جو بایدن، در این پیام فرا رسیدن روز ملی پادشاهی عربستان سعودی را به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی تبریک گفته است.
دیدار وزیر خارجه عربستان با نماینده آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
دیدار وزیر خارجه عربستان با نماینده آمریکا در امور ایران
بایدن در این نامه ضمن تقدیر از مناسبات میان دو کشور در هشت دهه گذشته، مدعی شده است که این رابطه کماکان سنگ بنای ثبات، امنیت و شکوفایی اقتصادی در خاورمیانه است.
رئیس‌جمهوری آمریکا در این نامه همچنین ابراز امیدواری کرده است که همکاری واشنگتن و ریاض در زمینه‌های بیشتر ادامه یابد.
پیشتر در روز سه‌شنبه ۲۸ سپتامبر، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا در ریاض با پادشاه سعودی و همچنین «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی ملاقات کرده بود.
جیک سالیوان عالی‌ترین مقام دولت جو بایدن است که در دوران ریاست جمهوری او به عربستان سعودی سفر کرده است و در این سفر تیم لندرکینگ، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور یمن نیز او را همراهی کرد.
منابع آمریکایی همچنین پیش از این گفته بودند که سالیوان در سفر به منطقه درباره دورنمای روابط آمریکا و کشورهای منطقه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صحبت می‌کند.
نحوه اجرای تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از سوی دولت بایدن، بسیاری از متحدان آمریکا در منطقه و جهان را نگران کرده است. خروجی به‌هم ریخته که به روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان پس از ۲۰ سال جنگ در افغانستان منجر شد.
روابط عربستان سعودی و آمریکا پس از روی کار آمدن دولت بایدن چندان گرم نبوده و آمریکا اخیراً یک سامانه پدافند موشکی پاتریوت را از عربستان خارج کرده است. پیشتر «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در مناظره‌های انتخاباتی خود وعده مسؤول پذیر کردن عربستان را داده بود.
همچنین آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان بیان نشده است، درباره سفر سالیوان به عربستان گفته بود که او علاوه بر دیدار با ولیعهد عربستان، با خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع و برادر ولیعهد نیز دیدار و گفتگو می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала