رایزنی وزیر خارجه ارمنستان و سفیر ایران

© Photo / Govorkovرایزنی وزیر خارجه ارمنستان و سفیر ایران
رایزنی وزیر خارجه ارمنستان و سفیر ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ارمنستان و سفیر ایران در مورد مسائل امنیتی منطقه ای و چشم انداز پروژه "گاز در برابر برق" گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی ارمنستان اعلام کرد: آرارات میرزائیان وزیر امور خارجه ارمنستان و عباس بدخشان ظهوری سفیر ایران در ایروان، روز پنجشنبه در مورد مسائل امنیتی منطقه، همکاری در زمینه تجاری و اقتصادی و چشم اندازهای توسعه پروژه "گاز در مقابل برق" گفتگو کردند.
الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
واکنش رئیس‌ جمهور آذربایجان به رزمایش ایران
بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن بحث در مورد مسائل مربوط به امنیت و ثبات منطقه، تاکید کرد که اقدامات تحریک آمیز آذربایجان در برابر قلمرو مستقل ارمنستان، تلاش ها برای صلح و توسعه در منطقه را تضعیف می کند.
در عین حال، میرزائیان از موضع اتخاذ شده ایران در موضوع تمامیت ارضی ارمنستان بسیار استقبال کرد.
سرویس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، طرفین بر اهمیت گسترش همکاری ها در حوزه تجاری و اقتصادی از طریق اجرای برنامه های خاص مورد توافق طرفین تأکید کردند که گردش تجاری را به ۱ میلیارد دلار افزایش می دهد.
به گفته وزارت خارجه ارمنستان، در چارچوب همکاری های انرژی ارمنستان و ایران، طرفین درباره چشم اندازهای افزایش حجم منابع در چارچوب پروژه "گاز در مقابل برق" بحث و تبادل نظر کردند.
طرفین همچنین در مورد وضعیت جاده گوریس-کاپان بحث کردند و میرزائیان از روند ساخت جاده جایگزین و همچنین کار در بزرگراه شمال به جنوب خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала