خطیب زاده: آمریکا به این زودی خاورمیانه را ترک نمی کند

© AP Photo / Massoud Hossainiخطیب زاده: آمریکا به این زودی خاورمیانه را ترک نمی کند
خطیب زاده: آمریکا به این زودی خاورمیانه را ترک نمی کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران معتقد است که آمریکا به زودی خاورمیانه را ترک نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ایران اقای خطیب زاده در مصاحبه با روزنامه لوموند فرانسه در خصوص حضور امریکا در خاورمیانه گفت که : ما شاهد شرایط شرم آوری بودیم که آنها (امریکاییها) افغانستان را ترک کردند.
طالبان به ارتش آمریکا پیشنهاد تامین امنیت کابل را داد ولی نه شنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
طالبان به ارتش آمریکا پیشنهاد تامین امنیت کابل را داد ولی نه شنید
اما این بدان معنا نیست که ما دیگر پایگاه های آمریکا را در منطقه نخواهیم دید. نیروهای آمریکایی برخلاف قوانین بین المللی در سوریه حضور دارند. ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس ، عراق، آسیای مرکزی و منطقه قفقاز در قالب های مختلف حضور دارد. "
وی درباره حضور ایران در عراق  و سوریه که در بخش دیگری از این مصاحبه بود اعلام داشت ایران در سوریه هست، به خاطر اینکه سوریه به بهشت تروریست ها تبدیل شده بود و به خاطر اینکه دولت سوریه این را از ما خواسته، همانطور که روسیه آنجاست.
خطیب زاده افزود روابط ایران با عراق یک روابط تاریخی، مردمی و چند جانبه است، اگر ایران نبود داعش اربیل را گرفته بود، این به این معنا نیست که ایران در عراق پایگاه نظامی دارد، اما این به این معناست که ایران تلاش می‌کند منطقه را امن نگه دارد.
وی در ادامه ابراز داشت که ما می خواهیم که افغانستان عاری از افراطی گری بشود و بهشت داعش نشود، تهدید همسایگان و دنیا نشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала