گزارش و تحلیل

تکرار سیاست های شکست خورده مخالفین جمهوری اسلامی ایران

© Photo / Tasnim News Agency پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما
پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
بیش از چهار دهه است از انقلاب اسلامی در ایران می گذرد وبرخی هنوز منتظر دو سه ماهی هستند که قرار بود جمهوری اسلامی سرنگون شود و آنها قدرت را دست بگیرند.
هنوز بر سیاست هایی پا فشاری می کنند که دهه ها است شکست خورده.
امروز رهبر انقلاب آقای دکتر پیمان جبلی را به عنوان رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند و بلافاصله رسانه های مخالف جمهوری اسلامی یک هجمه تبلیغاتی هماهنگ شده بر علیه ایشان راه اندازی کردند.
امری که به وضوح نشان می دهد چه قدر آنها از انتخاب شدن آقای جبلی ناراحت هستند و انتخاب ایشان به این سمت چه ضربه ای به آنها به حساب می آید.
اگر اینگونه نبود قطعا شما چنین واکنش قابل توجهی به انتخاب رئیس صدا و سیما مشاهده نمی کردید.
آقای جبلی جزو معدود افرادی است که به قول معروف خاک کار در صدا و سیما و کارهای مطبوعاتی و رسانه ای را خورده و اگر نخواهم بگویم بهترین گزینه شاید بتوان گفت جزو بهترین گزینه هایی بود که می شد به عنوان رئیس صدا و سیما ایشان را انتخاب کرد.
البته بنده شخصا ایشان را بهترین گزینه می دانم و دلایل زیادی برای این نظر خود دارم.
یکی از اصلی ترین مشکلات صدا و سیما و کلا بسیاری از رسانه های ما در ایران این است که افرادی در راس کار بسیاری از رسانه ها قرار دارند و تصمیم گیرنده هستند که خود به قول معروف کننده کار نیستند، نه تحصیلات لازم را دارند و نه تجربه لازم، اما آقای جبلی علاوه بر تحصیلات لازم تجربه لازم را برای انجام این کار دارد.
همچنین آقای جبلی سالها در سطح مدیریتی در صدا و سیما کار کرده، یعنی نه فقط تجربه کار خبرنگاری در صدا و سیما را دارد بلکه تجربه مدیریتی نیز دارد.
 مضاف بر همه اینها ایشان ارتباطات خیلی خوبی با سیستم دولتی دارد و می تواند ارتباط های شکسته شده فیما بین صدا و سیما و دولت را ترمیم بخشد.
همه این مسایل را کنار بگذاریم، ایشان جزو نیروهای با تجربه خبری صدا و سیما می باشند و کاملا متوجه هستند که اقتدار و ارزش یک رسانه به نیروهای آن است و هیچ رسانه ای بدون داشتن کادر خبره نمی تواند موفق باشد.
اینها را از روی شناختی که از ایشان دارم می گویم و نه از روی تحلیل.
مشکل اصلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و البته بسیاری از رسانه های دولتی در این است که ساختار نوین رسانه ای را نخواسته اند پیاده کنند.
ساختار قدیمی رسانه ها به قول معروف رسانه های تزریقی بود، یعنی مخاطب مجبور بود آنچه رسانه های دولتی می گویند را گوش دهد و هر آنچه آنها می گویند را بپذیرد و یا باور کند، چون رسانه های دیگری در دسترس مخاطب نبود.
هنوز جوانمردی در ایران نمرده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2021
گزارش و تحلیل
هنوز جوانمردی در ایران نمرده
امروزه دیگر این ساختار که مربوط به یک قرن پیش است از بین رفته و رسانه ها مجبور می باشند خود را با خواسته مخاطب وفق دهند چون مخاطب انتخاب های متنوعی دارد و اگر از محتوای یک رسانه خوشش نیاید کانال را تغییر می دهد و میرود یک رسانه دیگر را نگاه می کند، کیفیت تصویر و یا استفاده از فناوری های نوین شاید برای مخاطب مهم باشد اما آنچه برایش مهم تر است محتوا است.
در این راستا می توانیم بگوییم چون بسیاری از مدیران صدا و سیما هیچ کدام کننده کار نبودند هر کدام از زاویه دید خودشان به اداره صدا و سیما نگاه می کردند، آن هم در شرایطی که رقابت به شدت در حال گسترش بود و هست، و به همین دلیل مشاهده می کنیم که بسیاری از رسانه ها به اشکال مختلف موفق شدند گوی سبقت را از صدا و سیما بربایند و امروزه می بینیم تاثیر برخی رسانه های موجود مثلا در لندن آنقدر زیاد شده که می توانند تهدید امنیتی برای کشور ایجاد کنند.
حال اگر به کشورهای دیگر بنگریم مانند مثلا آمریکا و یا اروپا می بینیم که شهروندان این کشورها خیلی تمایل ندارند تا به رسانه های خارج از مرزهای خود توجه کنند، چون رسانه های داخلی آنها نیاز های آنها را تامین می کند.
در این راستا صدا و سیمای جمهوری اسلامی راه بسیار دشوار و سختی در پیش دارد چون مجبور است به رقابت با این رسانه ها که توانسته اند مخاطبین زیادی را درون ایران کسب کنند انجام دهد و مخاطبین خود را از آنها پس بگیرد.
همچنین باید توجه داشت صدا و سیمای ایران بنا به برخی ملاحظات ملزم است محدودیت هایی را رعایت کند که آن رسانه ها رعایت نمی کنند، وخود این مساله کار را دو چندان دشوار می کند.
به هر صورت در این شرایط می توان گفت مناسب ترین گزینه برای هدایت صدا و سیما در این دوره آقای جبلی می باشد، و بدیهی است که رسانه های دشمن با جمهوری اسلامی ایران همین که نام آقای جبلی را در راس صدا و سیما شنیده اند آشفته شوند و بلا فاصله به فکر تخریب وی بیافتند.
امام خمینی (ره) زمانی گفتند اگر دشمن از شما تعریف کرد باید به کارهای خود تعجب کنید که کجا اشتباه کرده اید.
دشمنان نظام جمهوری اسلامی هنوز متوجه نشده اند که حمله های تخریبی آنها بر علیه افراد موجب تقویت موضع آنها می گردد و نه تضعیف آنها و هر چه قدر انتقادات و تهمت های بی اساس نثار افرادی مانند آقای جبلی می کنند، در واقع ثابت می کنند که انتخاب وی چه قدر درست بوده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала