گزارش و تحلیل

تمایل چین به خرید بالگردهای تهاجمی جدید روسی

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر بالگرد رزمی روسی Ka-52M
بالگرد رزمی روسی Ka-52M - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
بالگردهای روسی نسل جدید ناوهای تهاجمی چین را "بالدار می سازند".
اسپوتنیک به نقل از روزنامه South China Morning Post  چاپ هنگ کنگ می نویسد: چین در حال بررسی خرید بالگرد های تهاجمی کشتی پایه از روسیه است. تحلیلگران نظامی خاطرنشان می کنند که قرارداد خرید بالگردهای  Ka-52K روسی سومین قرارداد بزرگ چین خواهد بود و نشانه تقویت مشارکت نظامی بین دو کشور در مقابل خصومت آمریکا است.
ارتش آزادی بخش خلق چین مدتهاست که در حال بررسی امکان خرید Ka-52K روسی است. محقق ژو چنمینگ (Zhou Chenming ) در موسسه علوم و فناوری نظامی پکن گفت: "ناو بالگردبر چین به   هلیکوپترهای تهاجمی سنگین نیاز دارد."
پرتال خبری روسی Avia.Pro روز پنجشنبه گزارش داد که ارتش آزادی بخش چین به Ka-52K علاقمند است و یک هیئت چینی از کارخانه بالگردسازی در منطقه  Primorsky در خاور دور روسیه بازدید کرده است. Avia.Pro نوشت: "شاید مسکو و پکن قراردادی را برای تامین حداقل 36 فروند بالگرد Ka-52K برای نیروی دریایی چین  امضا کنند." 
شبکه تلویزیونی دولتی CCTV چین پیشتر  اعلام کرده بود که گروهی از فیلمبرداران آن برای بازدید از این مرکز دعوت شده است.
نگاه نشنال اینترست آمریکا به رزمایش غرب 2021    - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
گزارش و تحلیل
نگاه نشنال اینترست آمریکا به رزمایش غرب 2021
Ka-52K "Katran" یک نسخه حمل و نقل هوایی از هلیکوپتر رزمی "Ka-52 "Alligator است که مجهز به وسایل الکترونیکی مدرن است که ناوبری را در دریا فراهم می کند. این هواگرد برای نیروی دریایی روسیه در دفتر طراحی کاموف ، که بخشی از یک شرکت بالگردسازی روسی است ، توسعه داده شد.
ژو چنمینگ گفت: "Ka-52K اولین بالگرد تهاجمی نیروی دریایی روسیه با ملخ ها و بالهای تا شونده است که وزن برخاست بالا دارد. این امر باعث صرفه جویی از مساحت می شود و برای قرار دادن بر ناوهای بالگرد ضربتی چینی تایپ 075 مناسب است.
Ka-52K  در دریا مقاوم در برابر زنگ زدگی است و می تواند با وزن 12.2 تن به هوا بلند شود که 1.4 تن بیشتر از ظرفیت حمل "تمساح" است.
سونگ ژونپینگ  (Song Zhongping) ، مربی سابق ارتش چین گفت: "Ka-52K تنها بالگرد سنگین جهان است که مجهز به صندلی منجنیق است. اگر دو کشور قراردادی برای تحویل  Ka-52K منعقد کنند ، این امر به گسترش همکاری بین صنایع دفاعی آنها کمک می کند. "
از نظر هزینه ، چنین توافقی سومین قرارداد خواهد بود ، تنها پس از قرارداد خرید جنگنده های Su-35 و سیستم های موشکی ضد هوایی S-400.  
در ماه ژانویه ، چین سومین کشتی بالگردبر  تهاجمی نوع 075 خود را راه اندازی کرد. پکن امیدوار است از این کشتی ها به عنوان "ناوهای هواپیمابر کوچک" استفاده کند که نقش مهمی در فرود در جزایر و حفاظت از منافع دریایی پکن ، به ویژه در جنوب چین ، ایفا خواهد کرد.
اما آنها فاقد یک عنصر اساسی هستند. یک منبع ناشناس نزدیک به ارتش چین  گفت: "مشکل اصلی این است که سازندگان هواپیماهای چینی هنوز نمی توانند یک هلیکوپتر رزمی سنگین ایجاد کنند که نیازهای رزمی کشتی های تایپ  075 را برآورده کند.
چین در حال ساخت نسخه های هلیکوپترهای Z-8 ، Z-9 و Z-20   ویژه   کشتی است. اما همانطور که منبع گفت ، رسیدن به این هدف مدتی چشمگیر طول می کشد.
وی افزود: توافق برای خرید Ka-52K هم برای پکن و هم برای مسکو مفید خواهد بود. این منبع گفت که روسیه برای تامین مالی صنایع دفاعی به پول نیاز دارد و چین به زمان نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала