کره شمالی اعلام پایان جنگ در شبه جزیره کره را زودهنگام خواند

© AFP 2023 / Ed Jonesکره شمالی اعلام پایان جنگ در شبه جزیره کره را زودهنگام خواند
کره شمالی اعلام پایان جنگ در شبه جزیره کره را زودهنگام خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
اشتراک
لی تای سانگ، معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ اعلام پایان جنگ در شبه جزیره کره را زود می داند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی از پشت تریبون 76 مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام پایان جنگ در شبه جزیره کره را با حضور ایالات متحده آمریکا و چین پیشنهاد کرد.
کره شمالی تأسیسات تولید اورانیوم غنی شده خود را گسترش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
کره شمالی تأسیسات تولید اورانیوم غنی شده خود را گسترش می دهد
دیپلمات کره شمالی در بیانیه ای که در وب سایت خبرگزاری دولتی این کشور منتشر شد، گفت: "واقعیت این است که صدور اعلامیه پایان جنگ هنوز زود است."
به گفته وی، هیچ تضمینی وجود ندارد که اعلام پایان جنگ که فقط دارای معنای نمادین است، منجر به کنار گذاشتن نگرش خصمانه از سوی آمریکا به کره شمالی شود.
در این بیانیه از آزمایش های موشک های بالستیک قاره پیمای آمریکا "علیه ما" ، تایید فروش میلیاردها دلار سلاح به ژاپن و کره جنوبی و تصمیم ایالات متحده برای انتقال فناوری به استرالیا برای ایجاد زیردریایی هسته ای با راکتورهای اتمی یاد شده است.
معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: "همه این واقعیت ها ثابت می کند که هنوز زمان اعلام پایان جنگ فرا نرسیده است."
جنگ کره در سالهای 1950-1953 تنها با امضای توافق آتش بس پایان یافت و همه تلاشهای بعدی کره شمالی برای امضای پیمان صلح توسط ایالات متحده آمریکا رد شد.
در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مذاکرات بی سابقه سران آمریکا و کره شمالی آغاز شد. در همان ابتدای مذاکرات توافق شد تا جنگ به طور رسمی پایان یابد اما با این حال  هنوز هیچ نتیجه واقعی در این زمینه به دست نیامده است.
در جنگ کره نیروهای آمریکایی تحت پرچم سازمان ملل متحد، نیروهای مسلح کره شمالی و کره جنوبی و همچنین داوطلبان چینی شرکت داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала