وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت درباره مذاکرات برجام و افغانستان گفتگو کردند

© AFP 2023 / JOE KLAMARوزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت درباره مذاکرات برجام و افغانستان گفتگو کردند
وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت درباره مذاکرات برجام و افغانستان گفتگو کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس گفت، وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه، انگلیس، چین، آمریکا و فرانسه) در مورد مذاکرات برجام، واکنش به وضعیت افغانستان و کرونا گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "ریاست نشست اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک را بر عهده داشتم. مذاکرات هسته ای ایران، واکنش هماهنگ به وضعیت افغانستان و کرونا در دستور کار قرار داشت."
سیاست ایران، بازگشت متقابل به توافق برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
گزارش و تحلیل
سیاست ایران، بازگشت متقابل به توافق برجام
گفتنی است، چند روز گذشته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد نهادهای بین المللی در وین امروز چهارشنبه گفت، روسیه از اظهارات ایران مبنی بر این تصمیم بازگشت هر چه سریعتر به مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استقبال می کند.

اولیانوف در سخنانش که در وبگاه وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، گفته است: "ما بار دیگر عزم روسیه برای ادامه تعامل در قالب وین با مشارکت همه کشورهای عضو برجام از جمله ایران و نمایندگان ایالات متحده آمریکا را تکرار می کنیم. آمادگی تهران برای بازگشت هر چه سریعتر به میز مذاکره نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند. دیروز ما اظهارات دلگرم کننده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این خصوص را شنیدیم. هنگامی که مذاکرات از سر گرفته می شود، فرض ما بر این است که بر اساس نتایج دوره های پیشین کارهای بیشتری باید انجام شود."

به گفته وی، همچنین باید ریشه های اصلی وضعیت کنونی پیرامون برجام، مربوط به خروج دولت پیشین ایالات متحده از این توافق و سیاست "فشار حداکثری" اتخاذ شده توسط آن، که هنوز هم به قوت خود باقی است، از بین برود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала