وزیر نفت: ایران ۱۴۵ میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه گذاری می کند

© Photo / IRNAجواد اوجی، وزیر نفت ایران
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2021
اشتراک
جواد اوجی اظهار داشت: طی چهار تا هشت سال آینده حدود ۱۴۵ میلیارد دلار در توسعه صنعت تولید و پالایش نفت سرمایه گذاری شود، از اینجا از سرمایه گذاران داخلی و خارجی که مایل به سرمایه گذاری در صنعت نفت (ایران) هستند استقبال می کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، جواد اوجی وزیر نفت ایران، در دیدار با نمایندگان شرکت چینی سینوپک گفت: مقامات ایرانی قصد دارند طی چند سال آینده حدود ۱۴۵ میلیارد دلار در صنعت نفت کشور سرمایه گذاری کنند و از سرمایه گذاران خارجی که مایل به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران هستند استقبال می کنند.
پیش بینی وزیر نفت ایران از کسری گاز در زمستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
پیش بینی وزیر نفت ایران از کسری گاز در زمستان
به نقل از آژانس شانا، وی همچنین با اشاره به اینکه تهران انتظار دارد مشارکت خود را با پکن در دولت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران گسترش دهد، افزود: شرکت چینی سینوپک در حال حاضر "از نزدیک" با میادین نفت و گاز ایران آشنایی دارد و همچنین در اولین مرحله حضور داشت.
وزیر نفت خاطر نشان کرد: دولت (رئیسی) قصد دارد همکاری همه جانبه با شرکت های چینی را گسترش دهد و امیدواریم شاهد مشارکت آنها در زمینه های مختلف صنعت نفت (ایران) و توسعه "میدان یادآوران ایران" باشیم.
در سالهای اخیر، چین به وارد کننده اصلی نفت ایران تبدیل شده است. چین طی سال گذشته به طور متوسط ​​۳۰۶ هزار بشکه در روز یا ۱۷.۸ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است. به دلیل تحریم های آمریکا، واردات نفت از طریق کشورهای ثالث - مالزی، عمان و امارات انجام می شود و محرمانه است. نفتکش های ایرانی حتی سیستم های شناسایی خودکار را خاموش می کنند تا حرکت آنها ردیابی نشود.
در ماه مارس، مقامات چینی و ایرانی قراردادی را به مدت ۲۵ سال امضا کردند که بر اساس آن پکن متعهد شد ۴۰۰ میلیارد دلار در ازای تامین پایدار نفت سرمایه گذاری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала