آیا فراموشی در جوانان می تواند نشانه ای از آلزایمر باشد؟

CC0 / Pixabay / آیا فراموشی در جوانان می تواند نشانه ای از آلزایمر باشد؟
آیا فراموشی در جوانان می تواند نشانه ای از آلزایمر باشد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
اشتراک
متخصص ایرانی: سن شیوع بیماری آلزایمر از 65 سال به بالاست و با افزایش سن، احتمال ابتلا به آلزایمر نیز زیاد می‌شود و این احتمال در سن بالای 85 سال نیز بسیار بیشتر است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مهرپور، متخصص بیماری های مغز و اعصاب با اشاره به بیماری آلزایمر و شایع‌ترین زمان شیوع آن اظهار کرد: بیماری فراموشی شایع ترین نوع آن آلزایمر است به طوری که فرد همه چیز را فراموش می کند لذا خود فرد کمتر از این بیماری رنج می‌برد.
این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: گاهی افراد جوان که دچار علائم فراموشی می‌شوند، از آلزایمر به عنوان علائم فراموشی یاد می‌کنند در حالی که فراموشی در افراد جوان بیشتر ناشی از اضطراب، نگرانی و استرس است که تمرکز و قدرت حافظه را درگیر می‌کند اما آنها این نشانه‌ها را با بیماری فراموشی اشتباه می‌گیرند.
مهرپور با اشاره به اینکه در بیماری فراموشی و آلزایمر خود بیمار چندان متوجه ایجاد علائم نیست، افزود: خانواده و اطرافیان می‌توانند نشانه‌های فراموشی را تشخیص دهند. فردی که در مرحله ابتلا به فراموشی قرار دارد، معمولاً وسایل خانه را جابه‌جا می‌کند و سپس محل آنها را فراموش می‌کند یا اینکه حرف‌ها را بار‌ها تکرار می‌کند و کارهایی را که در روز انجام می‌دهد، به یاد نمی‌آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала