هشدار حماس در عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل

© REUTERS / MOHAMMED SALEMهشدار حماس در عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل
هشدار حماس در عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
حماس در نخستین سالگرد عادی‌ سازی روابط برخی از کشورهای عربی با اسرائیل ابراز تردید کرد و در اینباره هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رای الیوم، جنبش حماس امروز شنبه در نخستین سالگرد عادی‌ سازی روابط برخی از کشورهای عربی با اسرائیل، اعلام کرد که این توافق، بسیار خطرناک است.
ایران در عمل از خجالت آمریکا و اسرائیل در آمد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
گزارش و تحلیل
ایران در عمل از خجالت آمریکا و اسرائیل در آمد
این جنبش با انتشار بیانیه‌ ای نسبت به خطر چنین توافقاتی و پیامدهای آن بر مسئله فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی و امنیت ملی آنان هشدار داد و اعلام کرد: آنچه توافقات آبراهام نامیده می‌ شود، یک طرح ویژه صهیونیستی-آمریکایی است که هدف آن، عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سطح منطقه است.
حماس تأکید کرد: هدف از این توافق، ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه و ایجاد ائتلاف با آن است تا از طریق این طرح، اولویت درگیری در سطح منطقه تغییر کند.
این جنبش افزود: هدف از تغییر اولویت درگیری این است که به جای اینکه جنگ علیه رژیم صهیونیستی به عنوان اشغال کننده فلسطین و بزرگترین خطر علیه منطقه باشد، یک جنگ منطقه‌ ای داخلی به وجود آید که قدرت کشورهای اسلامی و عوامل رشد آنرا از بین ببرند.
حماس با بیان اینکه هدف دیگر این تغییر اولویت، منزوی کردن فلسطین و گروههای مقاومت است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از توافقهای عادی‌ سازی برای تشدید اقدامات علیه ملت فلسطین و افزایش هتک حرمت به مسجد الاقصی و سیاست یهودی‌ سازی در قدس استفاده کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала