بازار سهام مغولستان سودآورترین بازار جهان است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر بازار سهام مغولستان سودآورترین بازار جهان است
بازار سهام مغولستان سودآورترین بازار جهان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
بازار سهام مغولستان، پیشتاز رشد در سال جاری 2021 بوده و از از بازارهای سهام آمریکا ، اروپا و آسیا پیشی گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، شاخص MSE Top 20 که عملکرد 20 شرکت بزرگ مغولستان - کم جمعیت ترین کشور جهان - را رصد می کند، از ابتدای سال تا کنون نزدیک به 130 درصد افزایش یافته است. این بهترین شاخص در میان شاخص های اصلی سهام در جهان  است. بلومبرگ چنین جهشی را با رشد انفجاری سهام ارزهای رمزنگاری شده و سهام  GameStop در طول دوره همه گیری ویروس کرونا همطراز می داند.
دختر مغولی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2019
چندرسانه ای
با ما به مغولستان سفر کنید!
تحلیلگران معتقدند که بورس مغولستان  چشم اندازهای بزرگ و آینده خوبی دارد. بیلگون آنخبویار (Bilguun Ankhbayar)، معاون توسعه تجارت Erdene Resource Development ، یک شرکت کانادایی که به اکتشاف طلا و مس در این کشور اشتغال دارد، گفت: "بازار سهام مغولستان دارای پتانسیل صعودی است زیرا از سطح بسیار پایینی در حال رشد است."
بل.ملرگ بهبود شدید وضع اقتصاد مغولستان را یکی از دلایل رشد بازار در این کشور عنوان می کند: در نیمه اول سال 2021 ، تولید ناخالص داخلی این کشور 65.3 درصد رشد کرد. این عمدتا به دلیل همسایگی چین و صادرات مواد خام  از جمله مس و زغال سنگ به کشور همسایه است.
از سوی دیگر برخی تحلیلگران معتقدند که یک جهش شدید می تواند نشانه حباب باشد. آنگاراگ بیامباجاو، کارگزار شرکت Mongolia International Capital Corp احتمال داد این رونق اقتصادی به دلیل مازاد وجوه نقد در دست مردم به دنبال  کمک های تشویقی دولت برای جلوگیری از عواقب همه گیری کرونا  بوده  و بنابراین ممکن است کوتاه مدت باشد".
این اولین بار نیست که نرخ سهام در مغولستان اینقدر زیاد بالا می رود . شاخص MSE Top 20 در سال 2007 میلادی  400 درصد و سپس 138 درصد دیگر در سال 2010 افزایش یافت. اما در همان زمان ، بازار سهام مغولستان چندین سال پشت سر هم (از سال 2012 تا 2016) را بی سود و بی رشد سپری کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала