اعلام نظر سازمان جهانی بهداشت درباره تغییر دز دوم واکسن و واکسیناسیون زنان باردار

© REUTERS / Denis Balibouseاعلام نظر سازمان جهانی بهداشت درباره تغییر دز دوم واکسن و واکسیناسیون زنان باردار
اعلام نظر سازمان جهانی بهداشت درباره تغییر دز دوم واکسن و واکسیناسیون زنان باردار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
اشتراک
دکتر ریچارد برنان، مدیر اورژانس منطقه ای سازمان جهانی بهداشت (EMRO ) درباره تغییر دز دوم واکسن، گفت: اگرچه سازمان بهداشت جهانی چنین توصیه ای نمی کند اما برای مثال شواهد و مطالعات حاکی از این است که که ترکیب دز اول آسترازینکا و دز دوم فایزر ایمنی خوبی ایجاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، برنان در یک نشست خبری که به صورت مجازی با حضور مدیر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و  نماینده این سازمان در ایران برگزار شد، در پاسخ به چگونگی ابتلای زنان باردار و شیرده پاسخ داد: زنان بارداری که واکسن دریافت کرده اند، سیستم ایمنی بدنشان افزایش یافته است و هرگز مشکلات ناشی از ویروس کرونا را نخواهند داشت. بنابراین زنان باردار و یا شیرده در مواقعی که احساس می کنند در خطر نیستند باید واکسن را دریافت کنند. برای مثال زنان باردار یا شیردهی که پرستار، دکتر یا در مراکز درمانی مشغول به کار هستند بایستی سریعا واکسن را دریافت کنند.
مدرسه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2021
آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان در ایران از دو هفته آینده
دکتر ریچارد برنان در خصوص واکسیناسیون کشورهای تحت فشار تحریم‌ همچون ایران، گفت: سازمان جهانی بهداشت در حال پیگیری دسترسی همه مردم جهان به واکسن می باشد. تحریم ها به هیچ وجه نباید مانع این قضیه شود. همچنین در حال پیگیری و تهیه واکسن های بیشتر برای کشور ایران هستیم.
مدیر اورژانس منطقه ای سازمان جهانی بهداشت درباره اینکه آیا تغییرات آب و هوایی تاثیری بر تولید سویه های جدید می شود  گفت:  هیچ گونه مدرکی برای اثبات تغییرات آب و هوایی در ایجاد سویه های جدید وجود ندارد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала