کره جنوبی موشک بالستیک ساخت خود را از زیردریایی پرتاب کرد

© AP Photo / South Korea Defense Ministry کره جنوبی موشک بالستیک ساخت خود را از زیردریایی پرتاب کرد
کره جنوبی موشک بالستیک ساخت خود را از زیردریایی پرتاب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
کره جنوبی موشک های بالستیک ساخت خود را برای زیردریایی ها با موفقیت آزمایش کرده و مون جائه این ، رئیس جمهور این کشور در پرتاب این موشک ها حضور داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری یونهاپ به نقل از دفتر ریاست جمهوری  کره جنوبی منتشر کرده است
این آزمایشات در میدان  آزمایش آژانس دولتی دفاعی کره جنوبی انجام شد. رئیس جمهور و مقامات ارشد دولت و ارتش در آنها حضور داشتند. گزارش شده است که ارتش نتایج آزمایشات را ارزیابی می کند و بسته به آنها ، موشک ها جدید را در خدمت ارتش قرار می دهد.
واکنش خواهر رهبر کره شمالی به رزمایش های آمریکا و کره جنوبی   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2021
واکنش خواهر رهبر کره شمالی به رزمایش های آمریکا و کره جنوبی
موشک ها از زیردریایی 3000 تنی "دوسان آن چانگو" پرتاب شد که 13 اوت به ارتش تحویل داده شد. این موشک ها "به طور دقیق" اهداف مورد نظر را در برد کوتاه مورد اصابت قرار دادند.
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: "در اختیار داشتن موشک ها از نظر بازدارندگی استراتژیک از تهدیدات در خط مقدم بسیار مهم است و  در آینده نقش مهمی در برقراری صلح در شبه جزیره کره و ایجاد دفاع ملی مستقل ایفا خواهند کرد."
تولید موشک های بالستیک برای زیردریایی ها  کار دشواری و فقط ایالات متحده ، روسیه ، چین ، انگلستان ، فرانسه و هند صاحب آنها هستند. به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به هفتمین کشور جهان تبدیل شده است که موفق به ساخت این موشک ها شده است. با این حال ، تعدادی از رسانه های کره جنوبی خاطرنشان کردند که کره شمالی نیز قبل از کره جنوبی این موشک ها را ساخته و به این ترتیب کره جنوبی در این زمینه در رتبه هشتم قرار می گیرد.
هنوز گزارش نشده است که آیا وانگ یی ، وزیر امور خارجه چین  که در سفر به سئول است ، در آزمایشات حاضر بوده است یا خیراما روزنامه Chunan Ilbo به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد که جمهوری خلق چین یک زیردریایی به سواحل کره جنوبی برای جمع آوری اطلاعات و نظارت بر آزمایش موشک های بالستیک برای زیردریایی ها  ارسال کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала