وزیر بهداشت ایران: آغاز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال از دو هفته دیگر

CC BY 4.0 / IRNA / بهرام عین اللهی
بهرام عین اللهی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران ابراز امیدواری کرد که در هفته جاری بیشترین تزریق واکسن کرونا انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت ایران گفت: علی‌رغم همه تحریم‌ها و ناجوانمردی‌ها علیه ایران اما دانشمندان و نیروهای حوزه سلامت به کمک سایر دستگاه‌ها توانستند اقدامات موثری در جهت مقابله با کرونا انجام دهند. امروز فاز سه کارآزمایی بالینی واکسن فخرا آغاز شد و این یکی از دستاوردهای بزرگ وزارت دفاع بود.
وی تصریح کرد: با لطف خدا مقدار زیادی واکسن وارد کشور شد و امروز نیاز به تسریع در واکسیناسیون عمومی داریم و وزارت بهداشت در این عرصه به‌تنهایی قادر به واکسیناسیون عمومی نیست و نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها دارد. در مناطق صعب‌العبور کمک می‌خواهیم تا با امکانات نیروی هوایی در مناطقی که امکان تردد سخت است، واکسیناسیون را انجام دهیم و یا نیروهای مسلح در واکسیناسیون خانه به خانه به ما کمک کنند.
عین‌اللهی گفت: هفته گذشته رتبه سوم واکسیناسیون دنیا را به دست آوردیم. بیشترین مقدار تزریق واکسن در دنیا با حدود 6 میلیون دوز مربوط به آلمان بود و بعد از آن ایران و فرانسه با حدود 4 میلیون و 700 هزار دوز و با اختلاف 20 هزار دوز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند و امروز رتبه دوم واکسیناسیون هفتگی در جهان را به دست آوردیم و با تزریق بیش از 5 میلیون دوز واکسن کرونا در یک هفته، پس از آلمان رتبه دوم جهان در واکسیناسیون را کسب کردیم؛ این هفته باید رتبه اول را به دست آوریم و امیدواریم در هفته جاری بیشترین تزریق واکسن کرونا را با کمک نیروهای مردمی داشته باشیم.
وی افزود: واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در برخی مناطق کشور مانند نقاط مرزی در حال انجام است و در شهرهای بزرگ افراد بالای 42 سال در حال واکسینه شدن هستند و با انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی بالاتر، سن تزریق واکسن کاهش می‌یابد؛ گاهاً می‌بینیم که برخی افراد بدون ثبت‌نام برای تزریق واکسن کرونا مراجعه می‌کنند که منجر به ازدحام می‌شود؛ مردم اصلاً نگران تأمین واکسن کرونا نباشند زیرا واکسیناسیون با سرعت انجام خواهد شد؛ از سوی دیگر پنج مرکز تولید داخلی واکسن با کیفیت بسیار بالا داریم.
وزیر بهداشت ایران درباره واکسیناسیون جمعیت زیر 18 سال نیز تاکید کرد: برنامه داریم که واکسن کرونا را به افراد در سنین مدرسه (یعنی از اواخر 6 سالگی تا 18 سالگی) نیز تزریق کنیم و به حدود 13 میلیون دوز واکسن برای این کار لازم داریم که کارهای مقدماتی‌اش هم از طریق واکسن‌های داخلی انجام شده و هم از طریق واردات، واکسن مورد نیاز این سنین تأمین خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم در دو هفته آینده، تزریق واکسن کرونا به سنین زیر 18 سال را آغاز کنیم تا پس از انجام واکسیناسیون کرونا در کودکان، بتوانیم بازگشایی مدارس را انجام دهیم.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала