طالبان دیدار با وزرای خارجه روسیه، چین و ایران را ضروری می‌دانند

© Photo / IRNAطالبان دیدار با وزرای خارجه روسیه، چین و ایران را ضروری می‌دانند
طالبان دیدار با وزرای خارجه روسیه، چین  و ایران را ضروری می‌دانند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
اشتراک
سخنگوی طالبان از ضروری بودن دیدار وزیر خارجه طالبان با وزرای خارجه روسیه، چین و ایران سخن به میان آورد.
به گزارش اسپوتنیک، جنبش طالبان که در افغانستان به قدرت رسید (در فدراسیون روسیه به عنوان یک جنبش تروریستی ممنوع شده است) لازم می داند وزیر امور خارجه جدید دولت منصوب طالبان، امیرخان متکی از روسیه، چین و ایران دیدن کند، اما این برنامه باید به طور مشترک با این کشورها کار شود. نماینده دفتر سیاسی جنبش، سهیل شاهین اطلاع داد.
وی افزود: "من دیدار از این کشورها و حفظ روابط سیاسی با آنها را ضروری می دانم، اما این در جریان ارتباطات دوجانبه با این کشورها تصمیم گیری می شود. این سفرها برنامه ریزی شده است، اما زمانی که باید انجام شود، باید کشورها در سطح دوجانبه باید در مورد این سفر بحث و تبادل نظر کنند. "
وی در مورد احتمال تغییر کارکنان نمایندگی های خارجی افغانستان خاطرنشان کرد که بسته به تصمیمات رهبری جدید وزارت خارجه، در صورت نیاز چنین تغییراتی ایجاد می شود.
در اوایل ماه اوت، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اوت وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در 6 سپتامبر، طالبان اعلام کردند که پنجشیر، آخرین ولایت از 34 ولایت افغانستان، با جنگ تحت کنترل آنها درآمده است. روز بعد، ترکیب دولت موقت افغانستان اعلام شد. ریاست آن بر عهده محمد حسن آخوند است که در اولین حکومت طالبان به عنوان وزیر خارجه فعالیت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل متحد است. امیرخان متکی رئیس وزارت امور خارجه، محمد یعقوب رئیس وزارت دفاع و ملا سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله شدند. همه آنها اعضای جنبش طالبان هستند و از نظر قومی به انجمن های قبیله ای پشتون درانی و غل‌زایی تعلق دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала