چرا دوده باعث سکته قلبی می شود؟

© Fotolia / Bits and Splitsچرا دوده باعث سکته قلبی می شود؟
چرا دوده باعث سکته قلبی می شود؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
اشتراک
دانشمندان اروپایی اعلام نمودند که بر اساس مستندات 17 ساله آزمایشگاه ها، زندگی در هوای آلوده خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله جدیدی که توسط محققان در مجله The Lancet Planetary Health منتشر شده است، یک تیم بین المللی از دانشمندان دریافتند که زندگی طولانی مدت در مناطقی که آلودگی هوا شایع و یا به صورت معمول است منجر به افزایش خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب می شود.
نشانه غیر معمول سکته قلبی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
نشانه غیر معمول سکته قلبی
با همکاری دانشمندان کشورهای مختلف اروپایی، اطلاعات مربوط به سلامت 137 هزار نفر در آلمان، دانمارک، هلند و سوئد مورد بررسی قرار گرفت. وضعیت آنها به طور متوسط ​​17 سال تحت نظر بود. محققان علاقه مند بودند که آیا خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب با وجود ذرات ریز پراکنده در هوا - تا قطر 2.5 میکرون - ذرات معلق، اکسید نیتریک، دوده یا ازن در جو ارتباط دارد یا خیر!
آنت پیترز، یکی از محققان می گوید: "ما به ازای هر 5 میکروگرم ذرات معلق ریز در هوایی که در آن زندگی می کنید، 10 درصد خطر افزایش سکته را داریم، علاوه بر این محققان توانستند رابطه بین وجود نیتریک اکسید و دوده در جو را با افزایش خطر سکته مغزی مشخص کنند. در عین حال، مشخص شد که تنها وجود نیتریک اکسید در هوا بر خطر بیماری ایسکمیک تأثیر می گذارد که افزایش ده درصدی محتوای آن با افزایش چهار درصدی احتمال ابتلا به بیماری قلبی ارتباط مستقیم دارد.
محققان می گویند که اثرات منفی وجود ذرات معلق و اکسید حتی در محدوده تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه اروپا - به ترتیب 10 و 25 میکروگرم بر متر مکعب نیز موجب ایجاد بیماری های قلبی در افراد می شود.
قرار است در آینده نزدیک سازمان بهداشت جهانی، استانداردهای کیفیت هوا را تجدید نظر می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала