لاوروف: روسیه طرح امنیت در خلیج فارس را به روز کرده است

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه طرح امنیت در خلیج فارس را به روز کرده است
لاوروف: روسیه طرح امنیت در خلیج فارس را به روز کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه از ارائه طرح به روز شده مسکو برای امنیت در منطقه خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو طرح امنیت در منطقه خلیج فارس را به روز رسانی نموده و آن را به عنوان یک سند رسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر کرده است.
 خلیج ‌فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
سیستم امنیت جمعی روسیه برای منطقه خلیج فارس
لاوروف پس از گفت‌و‌گو با همتای قطری خود بیان داشت: طرح به روز شده امنیت در منطقه (خلیج فارس) توسط روسیه به عنوان سند رسمی شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شد.
به گفته وزیر امور خارجه روسیه، در پاییز اگر شرایط کرونا اجازه دهد، دومین نشست متخصصان و کارشناسان سیاسی منطقه خلیج فارس و دیگر کشورهای علاقه مند برگزار می‌شود.
روسیه روز هشتم مرداد ماه سال ۱۳۹۸ در نامه ای به شورای امنیت، طرح خود را برای تامین امنیت خلیج فارس را به این شورا و مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد. روسیه در نامه خود به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که برای رفع بحران در منطقه خلیج فارس نیاز به اقدامات گسترده است. در نامه روسیه بر لزوم ایجاد نظام امنیت جمعی در خلیج فارس که در آن رایزنی کشورهای منطقه و نیز برخی کشورهای خارج از آن پیش بینی شده، تاکید می شود.  
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала