تمسخر مجری تلویزیون ملی ایران به کاهش ارزش گذرنامه ایرانی +ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تمسخر مجری تلویزیون ملی ایران به کاهش ارزش گذرنامه ایرانی +ویدئو
تمسخر مجری تلویزیون ملی ایران به کاهش ارزش گذرنامه ایرانی +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
روایت صدا و سیما از سقوط اعتبار پاسپورت ایرانی با واکنش‌های کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، مدتی پیش در یک برنامه صبحگاهی که به طور زنده از تلویزیون ایران پخش می‌شد مجری برنامه در رابطه با رتبه‌بندی پاسپورت‌ها و همچنین سقوط رتبه پاسپورت ايران و قرار گرفتن رتبه پاسپورت ایرانی در جایگاه ۱۹۴ در جهان، این موضوع را مورد تمسخر قرار داد که کاربرانی از این اتفاق انتقاد کردند و برخی در این‌باره اتفاق نظر داشتند.

رده‌بندی "شاخص پاسپورت" نشان می‌دهد که پاسپورت ایرانی یک بار دیگر در رتبه‌های انتهایی جدول معتبرترین پاسپورت‌های جهان قرار گرفته است. تعداد کل کشورهایی که دارای پاسپورت می‌باشند ۱۹۹ کشور می‌باشد که از این بین رتبه پاسپورت ایران در جایگاه ۱۹۴ قرار گرفته است و حتی کشورهایی چون فلسطین و جیبوتی نیز در رتبه‌ بالاتری از ایران قرار دارند. طبق رده‌بندی انجام شده، کشور ژاپن معتبرترین پاسپورت جهان را دارد و چندین سال است که این عنوان را حفظ کرده است و افراد با داشتن گذرنامه ژاپنی می‌توانند به ۱۹۱ کشور جهان بدون اخذ ویزا سفر کنند.

و اما در این رتبه‌بندی، دیگر کشورهایی که در رتبه‌های پس از ژاپن قرار گرفته‌اند سنگاپور با تعداد ۱۹۰ کشور سفر آزاد، کره جنوبی با ۱۸۹ کشور سفر آزاد، آلمان با ۱۸۹ کشور سفر آزاد و در رتبه‌های بعدی ایتالیا، فنلاند، اسپانیا، لوکزامبورگ و دانمارک قرار گرفته‌اند.

کاربران عنوان می‌کنند این موضوعی نیست که آن را به سوژه تمسخر تبدیل کرد و بسیار جای تاسف دارد که گاهی خود ایرانیان، این چنین مسائلی را، به جد نمی‌گیرند. این کاربران عنوان می‌کنند روزگارانی بود که ایران آوازه‌ی خودش را داشت و حالا این چنین جایگاه و اعتبار گذرنامه‌ی این کشور به انتهای لیست کشورهایی با پاسپورت معتبر رسیده است. برخی از کاربران این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه اعتبار ایران به سقوط رفت و اینگونه ظلم و ستم بر مردم روا شد؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала