ارسال مجموعه‌ ای از تجهیزات نظامی روسیه به تاجیکستان

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationارسال مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی روسیه به تاجیکستان
ارسال مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی روسیه به تاجیکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ۱۲ خودرو زرهی و مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی را به تاجیکستان ارسال کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ۱۲ خودرو زرهی و مجموعه ای از تجهیزات نظامی را به تاجیکستان ارسال کرده است.
بر اساس اعلام رویترز، این اقدام روسیه در راستای تقویت تاجیکستان به عنوان متحد خود در آسیای میانه و همسایه افغانستان به شمار می آید.
ژنرال یوگنی سیندیاکین از مقامات وزارت دفاع روسیه در این باره گفت: با توجه به افزایش بی ثباتی نزدیک مرز جنوبی تاجیکستان، ما برای تضمین امنیت کشورهایمان، با هم همکار ی می کنیم.
این در حالیست که در هفته های گذشته، رزمایش نظامی یگان های تانک ارتش روسیه در تاجیکستان و نزدیک مرز با افغانستان آغاز شد. این رزمایش در خاک تاجیکستان به مدت یک ماه ادامه خواهد یافت و طی آن پایگاه نظامی مسکو در این کشور نیز تقویت می شود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز پیشتر در همین ارتباط تصریح کرد: آمریکا پس از خروج از افغانستان قصد مستقر کردن نیروهای خود در آسیای میانه را دارد؛ اما ما نمی خواهیم نظامیان این کشور را در این منطقه ببینیم. مسکو توافقی با این کشورها امضاء کرده که بر اساس آن استقرار نظامیان خارجی در قلمروی یک کشور عضو باید مورد تایید همه اعضای سازمان قرار بگیرد. هدف اعلامی استقرار نظامیان آمریکایی قرار دادن افغانستان در معرض پایش و بمباران این کشور در صورت ضرورت است، اما این اقدام آنها به منظور هدف قرار دادن کشورهای آسیای میانه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала